|
|
|
Lisans Programları
EĞİTİM FAKÜLTESİ
- OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
- Lisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı 2013-2014 öğretim yılında Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde açılmıştır. Programda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Anabilim dalının eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. | Kazanılan Derece | Programı başarı ile tamamlayan mezunlar “Okul Öncesi Öğretmenliği” alanında “Lisans” derecesi alırlar. | Derecenin Düzeyi | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" kapsamında gerçekleştirilmektedir. Ordu Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Ordu Üniversitesi’nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir. | Program Profili | Okul öncesi öğretmenliği programının temel amacı, öğrencilere mesleki yaşamlarında gerekli olacak temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bununla birlikte teorik bilgileri ile alan deneyimlerini birleştirebilen, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilen, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, bilimsel etik kurallarını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı anaokulu öğretmenleri yetiştirmektir.
| Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Mezunlar, okul öncesi dönemdeki çocukların eğitimi ile ilgili alanlarda öğretmen-yönetici-denetimci olarak görev yapmaktadırlar. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Gerekli şartları sağlayan öğrenciler lisansüstü eğitim yapabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DD) notu şartlı başarılı nottur. Öğrencinin DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
| Mezuniyet Koşulları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Neslihan DURMUŞOĞLU SALTALI-Tel: 0 (452) 226 52 00-5573 Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail: neslihansaltali@odu.edu.tr
Dr. Öğr.Üyesi Nalan ARABACI-Tel: 0 (452) 226 52 00-5564 Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail: nalanarabacı@odu.edu.tr
Dr. Öğr. Üyesi Gülşah ULUAY-Tel: 0 (452) 226 52 00-5631 Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail: gulsahuluay@odu.edu.tr
Arş.Gör. Havva Ayça ALAN (ÖYP)-Tel: 0 (452) 226 52 00- Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail:
Arş.Gör. Emel DURMAZ (ÖYP)-Tel: 0 (452) 226 52 00- Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail: | Bölüm Olanakları | Okulöncesi Eğitim programında 1 doçent, 2 doktor öğretim üyesi ve 2 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve Okul Öncesi Öğretmenliği alanında lisans derecesi alan öğrencilere 4.00 not ortalaması üzerinden en az 2.00 verilir. Bu bölümden mezun olan öğrencilerin yurdun her yerinde performans gösterebilecek nitelikte bir öğretmeni olacaktır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Okulöncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğtim ortamlarında uygulayabilme, okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilme ve okulöncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısı ile ilgili bilgilere sahip olabilme. | 2 | Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi dönem çocuklarının gelişim özelliklerini tanır, gelişimi destekleyici eğitsel ortam düzenler. Eğitim-öğretim sürecini öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak tasarlar. Öğretim programındaki amaç ve kazanımlara uygun sınıf içi/dışı farklı etkinlikler tasarlar. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını, aktif katılım, sosyal etkileşim, okulun ve çevrenin şartları gibi faktörleri dikkate alarak kazanımlara en uygun öğretim yöntem ve tekniğini seçer, kazanımların öğrenilmesini kolaylaştıracak öğretim materyallerini belirler. | 3 | Bağımsız çalışabilme ile ilgili becerileri kazanabilme, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve uygulayabilme. | 4 | Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirebilme. | 5 | Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 6 | Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. | 7 | Okulöncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olma, okulöncesi eğitim kurumlarında yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilme, okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilme, okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme, ve sonuçlarını alana aktarabilme, disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme, okulöncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | |
| 5 | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
SÇA20120133321
|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE KOSTÜM VE AKSESUAR TASARIMI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
SÇA2032014332
|
ÇEVRE EĞİTİMİ VE ÇOCUK
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
SÇA2052017332
|
ÖZEL EĞİTİMDE EĞİTİCİ ARAÇ YAPIMI
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
5
|
|
1
|
OAES0012018332
|
AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
2
|
OAES0032018332
|
ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
3
|
OAES0102018332
|
ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
OAES0112018332
|
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
5
|
OAES0132018332
|
RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
|
1
|
OAES0012018332
|
AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
2
|
OAES0032018332
|
ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
3
|
OAES0062018332
|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
OAES0092018332
|
ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
5
|
OAES0102018332
|
ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
6
|
OAES0112018332
|
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
7
|
OAES0122018332
|
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
8
|
OAES0132018332
|
RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
9
|
OAES0142018332
|
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
|
1
|
SÇA4032014332
|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE PROGRAMLAR VE FARKLI YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
3
|
2
|
SÇA4052017332
|
RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR İÇİN DESTEK PROGRAMLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
3
|
|
1
|
OAES0042018332
|
ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
2
|
OAES0092018332
|
ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
3
|
OAES0112018332
|
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
OAES0122018332
|
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
SÇA40220133321
|
ÇOCUĞU TANIMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
5
|
2
|
SÇA4042014332
|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GÜNCEL KONULAR VE EĞİTİM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
5
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|