|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAEZ3012018332 | ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Düşünce tarihi ve felsefede sanat kuramlarına bakış, sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönünü kavrama, sanat
tarihi ve felsefe konusunda eleştirel düşünme, değerlendirme, bilim ve teknolojiden yararlanarak sanat kuramlarını yorumlama, sanatın
eğitsel işlevleri, sanat objesiyle sanayi objesini ayırabilme, sanatsal olay ve olgular üzerinden farklı disiplinlere ait yapıtları okuma
becerisi kazandırma, sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme, yaratıcılık kavramı, yaratıcı birey ve
özellikleri, yaratıcı düşünme, sanatsal yaratma süreçleri. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Funda ALTIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 2 | Okulöncesi eğitim programlarında sanat ve resim etkinliklerinin konumunu analiz edebilecektir. | 3 | Çocuk resimlerinin gelişim basamaklarını tanıyarak bu resimleri bir dil ve tanı tekniği olarak analiz edebilecektir | 4 | Suluboya ve pastel boya tekniğini uygulayabilecektir. | 5 | Kâğıt katlama (origami) tekniğini uygulayabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sanat ve sanat yapıtı hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilmek için sanatsal yaratıyı ortaya koyabilecek düşünsel ve uygulamaya yönelik faaliyetler.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 |
Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar Sanat *Yaratıcılık *Estetik *Sanat eğitimi
| | | 2 | Sanat eğitiminin eğitim dizgesi içindeki yeri ve önemi *Sanat eğitiminin gerekliliği *Sanat eğitiminin amaç ve işlevleri | | | 3 | Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat tarihi *Sanat eleştirisi *Estetik | | | 4 | Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat eğitimi disiplinlerinin sanat uygulamaları ile bütünleştirilmesi. | | | 5 | Sanat eğitiminin ilköğretimdeki yeri ve görsel sanatlar dersi | | | 6 | Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı | | | 9 | Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Karalama dönemi *Şema öncesi dönem | | | 10 | Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Şematik dönem *Gerçekçilik dönemi *Görünürde doğalcılık dönemi | | | 11 | Resimleriyle çocuğu tanıma yolları | | | 12 | Resimleriyle çocukları tanıma yolları
| | | 13 | Müze Eğitimi | | | 14 | Müze eğitiminin görsel sanatlar desinde kullanımı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Artut, Kazım. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Darıca, Nilüfer. (1993). \\\"Okulöncesi Dönemde Sanat Eğitimi\\\". 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YA-PA Yayınları. Evrim, Demir. (1990). \\\"Çağdaş Sanat ve Eğitimi\\\", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Gençaydın, Zafer. (1988). \\\"Resim-iş Eğitiminde Eğitim Durumları\\\" (Editör: Bekir Özer).Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir:AÖF Yayınları , ss.70-87. Gökaydın, Nevide. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Birinci Basım. Ankara: Sedir Yayınevi, İlhan, Ayşe Çakır. (1994) \\\"Okulöncesi Eğitim Programlarında Resim dersinin Yeri,\\\" 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve yaygınlaştırılması Semineri, Ankara: YA-PA Yayınları, Kılıçkan, Hüseyin ve Hayretin Kılıçkan. (1992) Okullarda Resim. İstanbul: Taç Yayınları. Kırışoğlu, Olcay. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, Olcay T. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.MEB. (1992) İlköğretim Kurumları Reşim-iş Öğretim Programı. Ankara: MEB Basımevi. Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227.San, İnci. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınevi.San, İnci. (1977) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. Türkcan, B. (2011). Okulöncesinde görsel sanatlar eğitiminin kuramsal temelleri. Görsel Sanatlar Eğitimi. (Ed. S.D.B. Erişti). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 1247, 17-42.Türkcan, B. (2008). Görsel sanatlar dersi öğretim programı. Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. L. Kılıç ve A. Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 934, 223-244.Türkdoğan, Galip. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-iş Öğretimi). İkinci Basım. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Yavuzer, Haluk. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 8 | 10 | 80 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|