Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAEZ3032018332 | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının öğrenciyi tüm gelişim alanları açısından tanıma ve değerlendirme konusunda bilinçlendirilmeleri. Meslek yaşamlarında öğrenciyi çok yönlü değerlendirmeyi yapabilecek düzeyde yetişmelerini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ebeveynlerin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesinde dikkat edilecek noktaları bilir | 2 | Özel Eğitim Gerektiren çocukların değerlendirilmesinde dikkat edilecek noktaları bilir | 3 | Farklı gelişim testlerini tanır | 4 | Gelişim Testlerinin İncelenmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenleri bilir | 5 | Okul öncesi dönem çocuğunu gözlemleyebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gözlem tekniğinin geliştirilmesi,Öğrencilerle gözlem çalışmasının yapılması, video kayıtlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Gelişim Testlerinin İncelenmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler,Marmara Gelişim Envanterinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler,Denver II Gelişim Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler,Öğrenme Stilleri Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler,Sınıf Yönetimi Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler,Metropolitan Okul Olgunluğu Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler,Portfolia çalışmalarının içeriğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler,Özel Eğitim Gerektiren çocukların değerlendirilmesinde dikkat edilecek noktalar,Ebeveynlerin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesinde dikkat edilecek noktalar,Değerlendirme sonuçlarına göre öğrencilerin eğitim programlarında yapılacak çalışmalar,Çocuğu değerlendirmede disiplinlerarası işbirliği,Çocuğu değerlendirmede karşılaşılan problem durumlarının analizi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gözlem tekniğinin geliştirilmesi | | | 2 | Öğrencilerle gözlem çalışmasının yapılması, video kayıtlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | | | 3 | Gelişim Testlerinin İncelenmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler | | | 4 | Marmara Gelişim Envanterinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler | | | 5 | Denver II Gelişim Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler | | | 6 | Öğrenme Stilleri Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenle | | | 7 | Sınıf Yönetimi Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler | | | 8 | Vize | | | 9 | Metropolitan Okul Olgunluğu Ölçeğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler | | | 10 | Portfolia çalışmalarının içeriğinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler | | | 11 | Özel Eğitim Gerektiren çocukların değerlendirilmesinde dikkat edilecek noktalar | | | 12 | Ebeveynlerin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesinde dikkat edilecek noktalar | | | 13 | Değerlendirme sonuçlarına göre öğrencilerin eğitim programlarında yapılacak çalışmalar | | | 14 | Çocuğu değerlendirmede disiplinlerarası işbirliği | | | 15 | Çocuğu değerlendirmede karşılaşılan problem durumlarının analizi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Deney | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|