Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEA2062013332MATEMATİK EĞİTİMİZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi dönemde matematik kavramlarını söyleme, Okul Öncesinde matematiksel düşünme becerileirnin gelişimini kavrama Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilme Matematik kavramları ve çocuklarda bunların gelişiminde öğretmen olarak görevini kavrama matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyleme ve uygulama
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hatice DARGA
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olma ve uygulayabilme.
2Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlayabilme
3Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenleyebilme
4 Materyal seçebilme, kullanabilme ve hazırlayabilme
5 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanabilme
6Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütebilme
7Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımı sağlayabilme
8 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışabilme
9Eğitim programını değerlendirebilme
10 Çocukları farklı yollarla izleme ve değerlendirebilme
11Etkili iletişim becerileri geliştirebilme
12 Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip etme ve tanıyabilme
13Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirebilme
14Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirebilme
15 Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme
16Araştırma planlayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını aktarabilme
17Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiksel düşünmenin yeri ve önemi 2. Hafta Bilişsel gelişim teorileri 3. Hafta Matematiğin özellikleri, ilkeleri ve standartları 4. Hafta Okul Öncesi dönemde matematiksel kavramların gelişimi 5. Hafta Okul öncesi eğitim programında matematik eğitimi 6. Hafta OMatematik kavramları ve eğitimi: eşleme sınıflama(gruplama), karşılaştırma, sıralama 7. Hafta Sayı kavramı ve işlemler 8. Hafta Ara sınavı 9. Hafta Okul öncesi dönem matematik eğitiminde uzay, geometri ve örüntü 10. Hafta Okul öncesi dönem matematik eğitiminde grafik ve ölçme 11. Hafta Okul öncesi matematik eğitiminde değerlendirme 12. Hafta Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri 13. Hafta Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri 14. Hafta Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri 15. Hafta Değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematiksel düşünmenin yeri ve önemi Matematiksel düşünmenin yeri ve önemi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
2 Bilişsel gelişim teorileri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
3 Matematiğin özellikleri, ilkeleri ve standartları Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
4 Okul Öncesi dönemde matematiksel kavramların gelişimi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
5 Okul öncesi eğitim programında matematik eğitimi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
6Matematik kavramları ve eğitimi: eşleme sınıflama(gruplama), karşılaştırma, sıralama Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
7Sayı kavramı ve işlemler Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
8Ara sınavı Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
9Okul öncesi dönem matematik eğitiminde uzay, geometri ve örüntü Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
10 Okul öncesi dönem matematik eğitiminde grafik ve ölçme Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
11Okul öncesi matematik eğitiminde değerlendirme Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
12 Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
13 Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
14Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
15 Değerlendirme
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aktaş Arnas Y, 2004. Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana. 2. Güven Y, 2000. Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık 3.Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım12224
Uygulama/Pratik31133
Takım/Grup Çalışması133
Gösterme10220
Beyin Fırtınası12112
Rol Oynama / Dramatize Etme818
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13334334
ÖÇ23434343
ÖÇ33433344
ÖÇ44333343
ÖÇ54333434
ÖÇ64444443
ÖÇ73444443
ÖÇ84543435
ÖÇ93354344
ÖÇ104434434
ÖÇ113344343
ÖÇ123343334
ÖÇ133334444
ÖÇ143444454
ÖÇ153334444
ÖÇ164443334
ÖÇ174533444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00