Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEA1012013332 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı; okulöncesi eğitim ve önemini açıklamak, okulöncesi eğitime temel olan görüşleri ve tarihsel
gelişimini ifade etmek, dünyada ve Türkiye’de okulöncesi eğitimin bugünkü durumunu tartışmak ve okulöncesi eğitim
kurumlarını tüm yönleriyle tanımaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Hatice Darga |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken çocukluk kavramını, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim kavramlarını bilir. | 2 | Okul öncesi eğitimin tanımını, ilkelerini, önemini ve yararlarını bilir. | 3 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini bilir. | 4 | Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumunu bilir. | 5 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini bilir. Okul öncesi öğretmeninin özelliklerini bilir. | 6 | Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini bilir. | 7 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim
Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları
Okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu
Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri. Okul öncesi öğretmeninin özellikleri ve okul öncesi öğretmen yetiştirme.
Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri.
Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Erken çocukluk kavramı
Erken çocukluk kavramı
| Teorik | | 2 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim | Teorik | | 3 | Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları | Teorik | | 4 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşler | Teorik | | 5 | Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | Teorik | | 6 | Dünyada okul öncesi eğitimin bu günkü durumu | Teorik | | 7 | Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu | Teorik | | 8 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | Teorik | | 9 |
Vize sınavı | Teorik | | 10 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri | Teorik | | 11 | Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel ortam özellikleri | Teorik | | 12 | Okul öncesi eğitim kurumunun sosyal ortam özellikleri | Teorik | | 13 | Okul öncesi eğitim kurumunun eğitsel ortam özellikleri | Teorik | | 14 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | Teorik | | 15 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | Teorik | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Balat, Gülden Uyanık (Editör). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Pegem Akademi yayıncılık. Haktanır, Gelengül(Editör). Okul
Öncesi Eğitime Giriş. Anı Yayıncılık -Başal Handan Asude, Okul Öncesi Eğitim, Morpa Yayınları - Poyraz Hatice, Dere
Hale, Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|