Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEA1012013332OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı; okulöncesi eğitim ve önemini açıklamak, okulöncesi eğitime temel olan görüşleri ve tarihsel gelişimini ifade etmek, dünyada ve Türkiye’de okulöncesi eğitimin bugünkü durumunu tartışmak ve okulöncesi eğitim kurumlarını tüm yönleriyle tanımaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr. Hatice Darga
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk kavramını, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim kavramlarını bilir.
2Okul öncesi eğitimin tanımını, ilkelerini, önemini ve yararlarını bilir.
3Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini bilir.
4Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumunu bilir.
5Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini bilir. Okul öncesi öğretmeninin özelliklerini bilir.
6Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini bilir.
7Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları Okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri. Okul öncesi öğretmeninin özellikleri ve okul öncesi öğretmen yetiştirme. Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri. Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Erken çocukluk kavramı Erken çocukluk kavramı Teorik
2Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim Teorik
3Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları Teorik
4Okul öncesi eğitime temel olan görüşler Teorik
5Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi Teorik
6Dünyada okul öncesi eğitimin bu günkü durumu Teorik
7Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu Teorik
8Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri Teorik
9 Vize sınavı Teorik
10Okul öncesi öğretmeninin özellikleri Teorik
11Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel ortam özellikleri Teorik
12 Okul öncesi eğitim kurumunun sosyal ortam özellikleri Teorik
13Okul öncesi eğitim kurumunun eğitsel ortam özellikleri Teorik
14Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi Teorik
15Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi Teorik
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Balat, Gülden Uyanık (Editör). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Pegem Akademi yayıncılık. Haktanır, Gelengül(Editör). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Anı Yayıncılık -Başal Handan Asude, Okul Öncesi Eğitim, Morpa Yayınları - Poyraz Hatice, Dere Hale, Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz111
Derse Katılım14342
Problem Çözümü14114
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Örnek Vaka İncelemesi14114
Beyin Fırtınası14114
Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14444454
ÖÇ24444454
ÖÇ34543555
ÖÇ45444554
ÖÇ54555454
ÖÇ65544545
ÖÇ75544455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00