Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ2032018332 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk eğitim tarihi ile ilgili bilgi, beceri, değer, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Eğitim Tarihi hakkında genel bir bilgi edinilmesi. | 2 | Türk eğitim Tarihinin genel özelliklerinin öğrenilmesi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Eğitim Tarihinin eğitim olgusu açısından önemi. Genel bilgiler, genel tanıtım. | | | 2 | İslamiyet’ten önce Türklerde eğitim. Hunlar, Göktürkler ve Uygurlarda eğitim. | | | 3 | İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılarda eğitim | | | 4 | Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim | | | 5 | Osmanlılarda eğitim, öğretmen yetiştiren kurumlar | | | 6 | Osmanlılarda eğitim, öğretmen yetiştiren kurumlar | | | 7 | Türk Eğitim Devrimi I: Devrimin tarihsel arka planı. Felsefi, düşünsel ve politik temelleri Eğitimde ilk yenileşme hareketleri.( 1776-1839) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türk Eğitim Devrimi I: Devrimin tarihsel arka planı. Felsefi, düşünsel ve politik temelleri Eğitimde ilk yenileşme hareketleri.( 1776-1839) | | | 10 | 1.Meşrutiyet dönemi, 1876-1878, Mutlakıyet dönemi 1878- 1908
| | | 11 | II. Meşrutiyet Dönemi 1908- 1918 | | | 12 | Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhidi Tedrisat Kanunu, Tarihsel temelleri, kapsamı uygulanışı
| | | 13 | Türk Eğitim sisteminde laikleşme, Türk Eğitim Devrimi III karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı devrimi, millet mektepleri, halk evleri | | | 14 | Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminin dayandığı temel ilkeler, köy enstitüler, eğitim enstitüleri ve yüksek öğretmen okulları. | | | 15 | Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme, Yakın dönem Türk Eğitim alanındaki gelişmeler. Dersin genel bir değerlendirilmesi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türk Eğitim Tarihi (Prof.Dr. Yahya Akyüz) Türk eğitim tarihi (Cavit Binbaşıoğlu) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|