Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GKS0112018332MEDYA OKURYAZARLIĞISeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuğun bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişiminde medyanın rolünü anlamak, medya ile çocukluk obezitesi arasındaki ilişkiyi bilmek, medya şiddetinin farkında olmak, çocuk hakları, çocuk, aile ve medya arasındaki ilişkiyi tanımaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dijital medya ile ilgili literatürü açıklar ve dijital medya ürünlerini tanır. Çocuk haklarının temel ilkelerini Çocuk Haklarına Dair Sözleşmesini dikkate alarak açıklar. Çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir. Medyanın çocukların gelişimine olan etkisini bilir ve medyanın olumsuz etkilerini açıklar. Medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri belirler. Medya ve çocuğa ilişkin etik ilke ve kuralları tanımlar. Çocuk merkezli medya ile ilgili yeni öneriler geliştirir. Medyanın kullanımında ailenin ve okulun rolünü açıklar. Güncel tartışmalarla dersi ilişkilendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi 2 Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) 3 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları 4 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları 5 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi 6 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi 7 Medya ve şiddet 8 Medya ve zorbalık 9 Ara Sınav 1 10 Medya ve çocuk hakları 11 Medya ve çocuk hakları 12 Medya ve çocukluk obezitesi 13 Dijital medyaya erişim ve kullanımda ailenin rolü 14 Dijital medya kullanımında okulun rolü 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alankuş, S. 2007. Çocuk Odaklı Habercilik. IPS İletişim Vakfı Yaynları, İstanbul. Akçalı, S. İ. 2015. Çocuk ve Medya. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. Gündüz Kalan, Ö. 2010. Medya Okuryazarlığı Ve Okul Öncesi Çocuk: Ebeveynlerin Medya Okuryazarlığı Bilinci Üzerine Bir Araştırma. İletişim Fakültesi Dergisi, 39, 59-73. Frau-Meigs, D. (ed.) 2006. Medya Eğitimi. UNESCO. https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr/lib_yayin/9991EAFE-DE9F-45D4-9ADD-35929A66DE4C.pdf Çocuk Haklarına Dair Sözleşme. 1989. https://www.unicefturk.org/public/uploads/files/UNICEF_CocukHaklarinaDairSozlesme.pdf Altıncı, E. E. 2017. Çocukluk Çağı Obezitesi, Çocuklarda Beslenme ve Fiziksel Aktivite Olgusu. Nobel Bilimsel Eserler.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15460
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00