Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAEZ1042018332 | BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, doğumdan başlayarak erken çocukluk dönemi boyunca çocukların sosyal, duygusal, ahlak, kişilik, benlik, mizaç, bağlanma ve cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimini inceler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi. Nalan Arabacı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların sosyal gelişim özelliklerini açıklar.
Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların duygusal gelişim özelliklerini açıklar.
Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların kişilik ve benlik gelişimlerini açıklar.
Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği açıklar.
Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların ahlak gelişimini açıklar.
Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların mizaç ve bağlanma gelişimini açıklar.
Öğrenciler, sosyal-duygusal gelişim kuramlarınıı açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders bebeklikten başlayarak erken çocukluk yılları boyunca çocukların sosyal-duygusal gelişim alanını kapsar. Dersin içeriği spesifik olarak şu konulardan oluşur: Bebeklik, yürüme ve erken çocukluk döneminde sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimi, benlik gelişimi, mizaç gelişimi ve bağlanma gelişimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Ders İçeriği, kaynaklar, ödevler, ders ile ilgili diğer bilgilerin açıklanması Ders izlencesi
2 Temel kavramlar Kaynak 1 & 2
3 Sosyal-duygusal gelişim teorileri Kaynak 1 & 2
4 Mizaç gelişimi Kaynak 1 & 2
5 Bağlanmanın gelişimi Kaynak 1 & 2
6 Sosyal-duygusal gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi Kaynak 1 & 2
7 Sosyal-duygusal gelişim: Okul öncesi dönem Kaynak 1 & 2
8 Arasınav Kaynak 1 & 2
9 Ara Sınav 1
10 Kişilik ve benlik gelişimi: Bebeklik ve yürüme dönemi Kaynak 1 & 2
11 Kişilik ve benlik gelişimi: Okul öncesi ve ilkokul dönemi Kaynak 1 & 2
12 Cinsiyet tiplemesi gelişimi Kaynak 1 & 2
13 Cinsiyet kimliği gelişimi Kaynak 1 & 2
14 Ahlak gelişimi: Kuramlar Kaynak 1 & 2
15 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Laura Berk. (2013).Çeviren Editör: Nesrin Işıkoğlu Erdoğan Bebekler Ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Ankara: Nobel Yayınevi
Pınar San Bayhan & Ismihan Artan (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 8 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|