Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAEZ1042018332BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİMZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, doğumdan başlayarak erken çocukluk dönemi boyunca çocukların sosyal, duygusal, ahlak, kişilik, benlik, mizaç, bağlanma ve cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimini inceler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi. Nalan Arabacı
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların sosyal gelişim özelliklerini açıklar. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların duygusal gelişim özelliklerini açıklar. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların kişilik ve benlik gelişimlerini açıklar. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği açıklar. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların ahlak gelişimini açıklar. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların mizaç ve bağlanma gelişimini açıklar. Öğrenciler, sosyal-duygusal gelişim kuramlarınıı açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders bebeklikten başlayarak erken çocukluk yılları boyunca çocukların sosyal-duygusal gelişim alanını kapsar. Dersin içeriği spesifik olarak şu konulardan oluşur: Bebeklik, yürüme ve erken çocukluk döneminde sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimi, benlik gelişimi, mizaç gelişimi ve bağlanma gelişimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Ders İçeriği, kaynaklar, ödevler, ders ile ilgili diğer bilgilerin açıklanması Ders izlencesi 2 Temel kavramlar Kaynak 1 & 2 3 Sosyal-duygusal gelişim teorileri Kaynak 1 & 2 4 Mizaç gelişimi Kaynak 1 & 2 5 Bağlanmanın gelişimi Kaynak 1 & 2 6 Sosyal-duygusal gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi Kaynak 1 & 2 7 Sosyal-duygusal gelişim: Okul öncesi dönem Kaynak 1 & 2 8 Arasınav Kaynak 1 & 2 9 Ara Sınav 1 10 Kişilik ve benlik gelişimi: Bebeklik ve yürüme dönemi Kaynak 1 & 2 11 Kişilik ve benlik gelişimi: Okul öncesi ve ilkokul dönemi Kaynak 1 & 2 12 Cinsiyet tiplemesi gelişimi Kaynak 1 & 2 13 Cinsiyet kimliği gelişimi Kaynak 1 & 2 14 Ahlak gelişimi: Kuramlar Kaynak 1 & 2 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Laura Berk. (2013).Çeviren Editör: Nesrin Işıkoğlu Erdoğan Bebekler Ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Ankara: Nobel Yayınevi Pınar San Bayhan & Ismihan Artan (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma158120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15554555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00