Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇA4062014332MEDYA VE ÇOCUKSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuk edebiyatı ve önemine vurguda bulunarak dil, edebiyat, hayal, ve yaratıcılık gibi ögeleri ortaya çıkarmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler çocuk kitaplarını inceleyerek uygun ve kaliteli çocuk literatürünü ortaya çıkaracaklardır. Ayrıca çocuklar için hazırlanmış olan değişik şiir, kukla, ve drama etkinlikleri incelenerek önemi vurgulanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kaliteli çocuk kitaplarının önemini açıklayabileceklerdir.
2Konularına göre çocuk kitaplarını inceleyebileceklerdir.
3Çocuklara yönelik değişik literatürleri organize edebileceklerdir.
4Çocuklar için edebiyat etkinlikleri planlayıp uygulayabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Basılı yayınların özellikleri, Görsel yayınların özellikleri, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Basılı yayınların değerlendirilmesi, Görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler, Çocuk edebiyatı eserleri, Basılı medya yayınları, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuklarda dilin kazanılmasıTürkçe Dil etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Etkileri
2Okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe dil etkinlikleri
3Okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe dil etkinliklerini planlama
4Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
5Basılı yayınların özellikleri
6Görsel yayınların özellikleri
7Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
8Ara Sınav
9Basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
10Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
11Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler
12Çocuk edebiyatı eserleri
13Basılı medya yayınları
14Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Bireysel Çalışma13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555455
ÖÇ25555555
ÖÇ35455555
ÖÇ45445555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00