Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇA4062014332 | MEDYA VE ÇOCUK | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, çocuk edebiyatı ve önemine vurguda bulunarak dil, edebiyat, hayal, ve yaratıcılık gibi ögeleri ortaya çıkarmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler çocuk kitaplarını inceleyerek uygun ve kaliteli çocuk literatürünü ortaya çıkaracaklardır. Ayrıca çocuklar için hazırlanmış olan değişik şiir, kukla, ve drama etkinlikleri incelenerek önemi vurgulanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kaliteli çocuk kitaplarının önemini açıklayabileceklerdir. | 2 | Konularına göre çocuk kitaplarını inceleyebileceklerdir. | 3 | Çocuklara yönelik değişik literatürleri organize edebileceklerdir. | 4 | Çocuklar için edebiyat etkinlikleri planlayıp uygulayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Basılı yayınların özellikleri, Görsel yayınların özellikleri, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Basılı yayınların değerlendirilmesi, Görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler, Çocuk edebiyatı eserleri, Basılı medya yayınları, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuklarda dilin kazanılmasıTürkçe Dil etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Etkileri | | | 2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe dil etkinlikleri | | | 3 | Okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe dil etkinliklerini planlama | | | 4 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | | | 5 | Basılı yayınların özellikleri | | | 6 | Görsel yayınların özellikleri | | | 7 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi | | | 10 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | | | 11 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler | | | 12 | Çocuk edebiyatı eserleri | | | 13 | Basılı medya yayınları | | | 14 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|