Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBZ3042018332SINIF YÖNETİMİZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çağdaş sınıf yönetimi yöntem ve yaklaşımlarını öğrenmek, ayrıca öğretimsel liderlik ve sınıf yönetimi becerilerini geliştirmek ve bu bağlamda Türkiye’de ve yurt dışında sınıf yönetimi konusundaki uygulamaları değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Şenol SEZER
Öğrenme Çıktıları
11. Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar 2. Sınıf yönetimini etkileyen faktörleri kavrar 3. Sınıf yönetiminin temel boyutlarını kavrar 4. Sınıf yönetimi modellerini açıklar 5. Sınıf kuralları geliştirip uygular 6. Sınıfın öğrenme ortamını düzenleme becerisi kazanır 7. Sınıfta özel grupların yönetimi ile ilgili beceriler kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11- YÖNETİM KAVRAMI VE SINIF YÖNETİMİ 2- SINIF YÖNETİMİ BOYUTLARI VE İLKELERİ 3- SINIF İÇİ İLETİŞİM 4- SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ 5- DİSİPLİN, SINIF KURALLARI VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 6- ÖĞRENCİLERİ GÜDÜLEME 7- ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER 8- İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YÖNETİM YAKLAŞIMLARI 9- ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ 10- OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA 11- SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ 12- ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÖĞRENCİLER 13- ÖĞRETMEN-VELİ ETKİLEŞİMİ 14- SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN UYGULAMALAR
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aydın, A. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Eylül Yayınevi Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı. 2. Karip, E. (Ed.). (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem. 3. Jones, F.V. ve Jones, L.S. (2006) Comprehensive classroom management. Boston: Allyn & Bacon. 4. Küçükahmet, L. (2001). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00