Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAEZ2042018332 | ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
0-6 yaş döneminde çocukların oyun becerilerinin gelişimini ve yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihlerini, oyun türlerini tanıtmak, çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun hazırlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, oyunun tanımını bilir. | 2 | Oyun etkinliği hazırlama ve uygulamayı bilir. | 3 | Oyuncak seçiminde dikkat edilecek özellikleri bilir. | 4 | Çocuğun sosyal gelişiminde oyunun işlevini bilir. | 5 | Oyunun çocuk için önemini bilir. | 6 | Bilişsel ve duygusal gelişimi bilir. | 7 | Oyunun eğitimdeki yeri ve önemini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oyunların tarihsel gelişimi, oyun ile ilişkili teori ve teorisyenler, Oyunun çocuğun yaşantısındaki önemi, yaşlara ve gelişime göre oyun becerilerinin gelişimi, davranış problemlerinin oyun aracılığıyla tedavi edilmesi, farklı kültürlerde oyun, yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyunun Tanımı, Tarihçesi
| | | 2 | Oyunun Çocuk Gelişiminde Yeri ve Önemi | | | 3 | Filozof ve Eğitimcilerin Oyun Hakkındaki Görüşleri | | | 4 | Oyun Kuramları | | | 5 | Çocukta Gelişime Göre Oyun Aşamaları | | | 6 | Oyun Türleri | | | 7 | Vize | | | 8 | Çocuğun Gelişimin Alanlarına Oyunun Etkileri
| | | 9 | Çocuğun Oyununu Etkileyen Faktörler | | | 10 | Yaşlara Göre Oyun Becerilerinin Sınıflandırılması | | | 11 | Oyuncağın Tanımı ve Önemi | | | 12 | Oyuncakların Nitelikleri ve Merkezlere Uygun Oyuncak Seçimi | | | 13 | Oyuncak Seçimi ve Eğitici Oyuncak Tasarımı | | | 14 | Oyun Etkinliği Planlama ve Uygulama | | | 15 | Oyun Etkinliği Planlama ve Uygulama | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun Prof. Dr. Müzeyyen Sevinç
Okul Öncesi Dönemde Oyun (Hedef Yayıncılık) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|