Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEG1022013332TÜRKÇE-II(SÖZLÜ ANLATIM)Zorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere, sözlü anlatımla ilgili temel becerileri kazandırmak, değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini kavrayabilme.
2Doğal dili ve beden dilini etkili bir şekilde kullanabilme.
3İyi bir konuşmanın temel ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme.
4Değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, hazırlıklı konuşmanın aşamaları, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sözlü iletişimin temel özellikleri, iletişim teorisi
2 Konuşma becerisinin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, iyi bir konuşmacının temel özellikleri
3Konuşma esnasında sakınılacak hususlar, konuşmayı etkileyen faktörler
4Türkçenin doğru telaffuzunda önemli hususlar
5Konuşma türleri (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, biriyle görüşme yapma…), münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans
6Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu
7Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu
8Ara Sınav
9Hazırlıksız konuşma
10Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar
11Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları
12Konuşmalardaki mantık hataları
13Doğru vurgu; şiir okuma teknikleri
14Sözlü anlatım uygulamaları
15Sözlü anlatım uygulamaları
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktaş, Ş. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Beyin Fırtınası10220
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Okuma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ45555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00