|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEG1022013332 | TÜRKÇE-II(SÖZLÜ ANLATIM) | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere, sözlü anlatımla ilgili temel becerileri kazandırmak, değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini kavrayabilme. | 2 | Doğal dili ve beden dilini etkili bir şekilde kullanabilme. | 3 | İyi bir konuşmanın temel ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme. | 4 | Değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, hazırlıklı konuşmanın aşamaları, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sözlü iletişimin temel özellikleri, iletişim teorisi | | | 2 | Konuşma becerisinin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, iyi bir konuşmacının temel özellikleri | | | 3 | Konuşma esnasında sakınılacak hususlar, konuşmayı etkileyen faktörler | | | 4 | Türkçenin doğru telaffuzunda önemli hususlar | | | 5 | Konuşma türleri (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, biriyle görüşme yapma…), münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans | | | 6 | Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu | | | 7 | Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hazırlıksız konuşma | | | 10 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar | | | 11 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları | | | 12 | Konuşmalardaki mantık hataları | | | 13 | Doğru vurgu; şiir okuma teknikleri | | | 14 | Sözlü anlatım uygulamaları | | | 15 | Sözlü anlatım uygulamaları | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aktaş, Ş. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Okuma | 5 | 1 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|