Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAES0112018332FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada kabul gören ve okul öncesi eğitimin temelinde yer alan teoriler, yaklaşımlar, programlar ve modellere ilişkin karşılaştırmalar yaparak ülkemizde okul öncesi eğitime ilişkin mesleki bir anlayış oluşturmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramları ve yaklaşımları Dünya genelinde uygulanan farklı okul öncesi eğitim modellerini tanır.
2Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri ve uygulamaları ile ülkemizdeki uygulamalar arasında farklı açılardan karşılaştırmalar yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünya' da ve Türkiye' de okul öncesi eğitimin tarihsel süreçteki gelişim
2Çocuk eğitiminde sosyo-kültürel etkiler
3Okul öncesi eğitimin temel aldığı gelişimsel ve eğitimsel kuramlara genel bakış
4Okul öncesi eğitim yaklaşımları
5Okul öncesi eğitimde dünya çapında uygulanan farklı modeller
6Okul öncesi eğitim programları
7Ara Sınav
8Okul öncesi eğitim sistemlerinin yapısı
9Okul Öncesi eğitim sistemlerinde personel profili
10Okul öncesi eğitimde izleme ve değerlendirme sistemleri
11Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamalarına ilişkin sonuçlar
12Okul öncesi eğitimde dünya çapında görülen zorluklar
13Okul öncesi eğitimde yeni eğilimler ve uygulamalar
14Öğrencilerin projelerinin sunumları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktan, O. ve Akkutay, Ü. (2014). OECD Ülkelerinde ve Türkiye?de okul öncesi eğitim. Asian Journal of Instruction, 2(1), 64-79. Başal, A. ( Ed). (2018). Farklı ülkelerde karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık. Temel, F. (2004). Dünya?da ve Türkiye?de okul öncesi eğitim. Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri içinde, Anadolu Üniversitesi Yay. No:1219. Açık Öğretim Fakültesi Yay. No: 699, Eskişehir. UNICEF. (2017). Dünya çocuklarının durumu.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı16060
Proje Sunma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00