Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAES0112018332 | FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada kabul gören ve okul öncesi eğitimin temelinde yer alan teoriler, yaklaşımlar, programlar ve modellere ilişkin karşılaştırmalar yaparak ülkemizde okul öncesi eğitime ilişkin mesleki bir anlayış oluşturmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramları ve yaklaşımları Dünya genelinde uygulanan farklı okul öncesi eğitim modellerini tanır. | 2 | Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri ve uygulamaları ile ülkemizdeki uygulamalar arasında farklı açılardan karşılaştırmalar yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum
türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması,
okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünya' da ve Türkiye' de okul öncesi eğitimin tarihsel süreçteki gelişim | | | 2 | Çocuk eğitiminde sosyo-kültürel etkiler | | | 3 | Okul öncesi eğitimin temel aldığı gelişimsel ve eğitimsel kuramlara genel bakış | | | 4 | Okul öncesi eğitim yaklaşımları | | | 5 | Okul öncesi eğitimde dünya çapında uygulanan farklı modeller | | | 6 | Okul öncesi eğitim programları | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Okul öncesi eğitim sistemlerinin yapısı | | | 9 | Okul Öncesi eğitim sistemlerinde personel profili | | | 10 | Okul öncesi eğitimde izleme ve değerlendirme sistemleri | | | 11 | Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamalarına ilişkin sonuçlar | | | 12 | Okul öncesi eğitimde dünya çapında görülen zorluklar | | | 13 | Okul öncesi eğitimde yeni eğilimler ve uygulamalar | | | 14 | Öğrencilerin projelerinin sunumları | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aktan, O. ve Akkutay, Ü. (2014). OECD Ülkelerinde ve Türkiye?de okul öncesi eğitim. Asian Journal of Instruction, 2(1), 64-79. Başal, A. ( Ed). (2018). Farklı ülkelerde karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık. Temel, F. (2004). Dünya?da ve Türkiye?de okul öncesi eğitim. Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri içinde, Anadolu Üniversitesi Yay. No:1219. Açık Öğretim Fakültesi Yay. No: 699, Eskişehir. UNICEF. (2017). Dünya çocuklarının durumu. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|