Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAES0092018332ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; Öğretmen adaylarını beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip, ritim, dans gibi sanatsal öğelere duyarlı, değer ve önem veren yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler yetiştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ritim ve dans kavramlarının çocuklara yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarını bilir.
2Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapar.
3Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ritim ve dans kavramlarının, insanın doğası ile bağdaştırılarak tanımlanması.
2Ritim kalıplarının incelenmesi ve farklı vuruşlardaki ritimler arasındaki geçişlerin çalışılması.
3Çocuklara yönelik dans türlerinin belirlenerek, dansın temel bileşenlerinin çözümlenmesi. (Beden hareketlerinin anlamlarının incelenmesi)
4Beden perküsyonun tanımlanması (vücut uzuvları vasıtasıyla ses çıkartma) ve duyulan ritme/melodiye eller, ayaklar, bacaklar, karın, baş, yüz vs uzuvlar ile eşlik edebilme.
5Çocuk şarkısı yazımına yönelik ritmik okuma yapılması, heceleme yöntemi ile sözlerin vuruşlar üzerine yerleştirilmesi. Adım atarak ritmik olarak şarkı söyleme egzersizleri yapılması.
6Çocukların gelişim sürecine uygun olarak tahmin edebileceği ya da bildiği bir nesne ya da kavramın, doğaçlama yoluyla şiir haline getirilmesi. O anda yazılan şiirin, ritmik adımlamalarla tekrarlanması.
7Çocuk etkinliklerine yönelik ritmik ya da müzikli kareografi oluşturmak için gruplar haline gelinerek, yaratıcı doğaçlama çalışmaları yapılması.
8Beden perküsyonu doğaçlamaları kullanılarak, verilen bir konu üzerine grup çalışması yapılması ve yazılan şiirdeki sözlerin beden vasıtasıyla, dramatize edilerek anlatılması.
9Ara Sınav
10Okul öncesine yönelik yazılan şarkıların ritmik olarak çalışılması. Bu şarkıların ritim ve sözlerinin birbirine uygunluğunun değerlendirilmesi. Şarkı yazımında prozodi kavramının tanımlanması ve açıklanması.
11Müzikli çocuk etkinlikleri oluşturma sürecinde çocuklara yönelik kareografinin nasıl hazırlanması gerektiğinin ve etkinlik planlamasının basamaklarının açıklanması.
12Kareografi oluşturma sürecinde çocukların, öğretmenle ve birbirleriyle ilişkilerinin önemi. Etkinlik süreçlerinin kontrol altında olması ve stres yönetimi hakkında genel bilgiler verilmesi.
13Farklı dans tekniklerinin çocuk şarkılarında uygulanabilmesine yönelik örneklendirmeler yapılması. Grup çalışmaları halinde çalışılan örneklerin çocuğun gelişim sürecine uygunluğunun değerlendirilmesi ve çocuğun yaşına indirgenmesi için yaratıcı doğa
14Proje sunumları
15Genel sınava hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özkan, N.(2006). Ritm Eğitimi ve Dans. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım. Uşaklıgil, I. Özdemir, M.A. Özdemir, S. Öztürk, A. Acay, S. Tercanlı, C.(2011).Müzikli Çocuk Oyunları. istanbul;Morpa Kültür Yayınları. Altıntaş, E. Çamur, D. (2005).Beden Dili Sözsüz İletişim. İstanbul;Mentis Yayınları. Tarkan, S. Durak, Y. (2012). Yeni Nesil Çocuk Şarkıları. Ankara;Müzik Eğitimi Yayınları. Shiobara, M. (1994). Music and Movement: The Effects of Movement on Musical Comprehension. British Journal of Music Education, 11 (113-27).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00