Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAES0042018332 | ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı insan hareketlerine uygun bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek, okul öncesi dönemde çocuklarına uygun oyun planlamak, okul öncesi dönemde yaptırılabilecek hareketleri bilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir. | 2 | Motor gelişim kuramlarını bilir, motor gelişim dönemlerini bilir, temel hareket becerileri ve beceri öğrenme yöntemlerini bilir ve uygular. | 3 | Çocuklara yönelik hareket etkinlikleri planlar ve uygular. | 4 | Çocukların temel hareket becerilerini ölçer ve değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fiziksel etkinliklerin çocuk gelişiminde rolü, insan hareketlerinin kategorileri ve bu hareketlere uygun bireysel ve grup etkinlikleri, antrenman oyunları, bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı, araçlı oyunlar, sınıf oyunları, ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar), okul öncesi dönem çocuklarına hareket eğitimi etkinliğinde yaptırılabilecek hareketler ve bunların öğretilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fiziksel etkinliklerin çocuk gelişiminde rolü, okul öncesi çocukların gelişim görevleri | | | 2 | Beden eğitimi ve oyun öğretiminin önemi, amacı ve ilkeleri | | | 3 | İnsan hareketlerinin kategorileri ve bu hareketlere uygun bireysel ve grup etkinlikleri | | | 4 | Antreman oyunları | | | 5 | Antreman oyunları | | | 6 | Bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Araçlı oyunlar | | | 9 | Sınıf oyunları | | | 10 | Ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar) | | | 11 | Okul öncesi dönem çocukları için oyun etkinlikleri | | | 12 | Hareket eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar. | | | 13 | Çocukların beden eğitimi ve oyunlarını destelemek için evde -okulda yapılabilecek etkinlikler. | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Güven. N. M. (2005) Okul öncesi ve ilköğretimde beden eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Kale, R. (2010). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları.
İnan. M. (2003). 3-9 yaş çocukları için uygulamalı hareket eğitimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
Kale. R. (2003). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve oyun öğretimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
Güneş, A. (2010). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|