Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAES0042018332ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı insan hareketlerine uygun bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek, okul öncesi dönemde çocuklarına uygun oyun planlamak, okul öncesi dönemde yaptırılabilecek hareketleri bilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir.
2Motor gelişim kuramlarını bilir, motor gelişim dönemlerini bilir, temel hareket becerileri ve beceri öğrenme yöntemlerini bilir ve uygular.
3Çocuklara yönelik hareket etkinlikleri planlar ve uygular.
4Çocukların temel hareket becerilerini ölçer ve değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fiziksel etkinliklerin çocuk gelişiminde rolü, insan hareketlerinin kategorileri ve bu hareketlere uygun bireysel ve grup etkinlikleri, antrenman oyunları, bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı, araçlı oyunlar, sınıf oyunları, ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar), okul öncesi dönem çocuklarına hareket eğitimi etkinliğinde yaptırılabilecek hareketler ve bunların öğretilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fiziksel etkinliklerin çocuk gelişiminde rolü, okul öncesi çocukların gelişim görevleri
2Beden eğitimi ve oyun öğretiminin önemi, amacı ve ilkeleri
3İnsan hareketlerinin kategorileri ve bu hareketlere uygun bireysel ve grup etkinlikleri
4Antreman oyunları
5Antreman oyunları
6Bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı
7Ara Sınav
8Araçlı oyunlar
9Sınıf oyunları
10Ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar)
11Okul öncesi dönem çocukları için oyun etkinlikleri
12Hareket eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar.
13Çocukların beden eğitimi ve oyunlarını destelemek için evde -okulda yapılabilecek etkinlikler.
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Güven. N. M. (2005) Okul öncesi ve ilköğretimde beden eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Kale, R. (2010). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları. İnan. M. (2003). 3-9 yaş çocukları için uygulamalı hareket eğitimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık. Kale. R. (2003). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve oyun öğretimi. Nobel Yayınevi, Ankara. Güneş, A. (2010). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ45555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00