Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ1012018332 | EĞİTİME GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste eğitim ile ilgili temel kavramların ve eğitim temellerinin kavranmasının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ile ilgili temel kavramları kavrayabilme | 2 | Eğitimin amaç ve işlevlerini kavrayabilme | 3 | Eğiitmin tarihsel gelişimini kavrayabilme | 4 | Eğitim ve felsefe ilişkisini kavrayabilme | 5 | Eğitim ve psikoloji ilişkisini kavrayabilme | 6 | Eğitim ve psikoloji ilişkisini kavrayabilme | 7 | Eğitim ve politika ilişkisini kavrayabilme | 8 | Eğitim ve ekonomi ilişkisini kavrayabilme | 9 | Eğitim ve toplum ilişkisini kavrayabilme | 10 | Eğitim ve hukuk ilişkisini kavrayabilme | 11 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve işleyişini kavrayabilme | 12 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili özellikleri kavrayabilme | 13 | Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımları kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitmin temel kavramları | Yok | Yok | 2 | Eğitimin amaç ve işlevleri | Yok | Yok | 3 | Eğitimin tarihsel gelişimi | Yok | Yok | 4 | Eğitim ve felsefe ilişkisi | Yok | Yok | 5 | Eğitim ve psikoloji ilişkisi | Yok | Yok | 6 | Eğitim ve toplum ilişkisi | Yok | Yok | 7 | Eğitim ve politika ilişkisi | Yok | Yok | 8 | Eğitim ve ekonomi ilişkisi | Yok | Yok | 9 | Vize haftası | Yok | Yok | 10 | Eğitim ve toplum ilişkisi | Yok | Yok | 11 | Eğitim ve hukuk ilişkisi | Yok | Yok | 12 | Türk eğiitm sisteminin yapısı ve işleyişi | Yok | Yok | 13 | Gözlem ve İnceleme (Anaokulu ziyareti) | Yok | Yok | 14 | Bir meslek olarak öğretmenlik | Yok | Yok | 15 | Eğiitm bilimlerinde yeni yaklaşımlar | Yok | Yok | 16 | Genel değerlendirme | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eğitim Bilimine Giriş - Editör: Prof. Dr. Leyla KÜÇÜKAHMET
Eğitim Bilimine Giriş - Prof. Dr. Servet ÖZDEMİR, Prof. Dr. Halil İbrahim YALIN, Doç. Dr. Ferudun SEZGİN |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ12 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ13 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|