Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBZ1012018332EĞİTİME GİRİŞZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste eğitim ile ilgili temel kavramların ve eğitim temellerinin kavranmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ile ilgili temel kavramları kavrayabilme
2Eğitimin amaç ve işlevlerini kavrayabilme
3Eğiitmin tarihsel gelişimini kavrayabilme
4Eğitim ve felsefe ilişkisini kavrayabilme
5Eğitim ve psikoloji ilişkisini kavrayabilme
6Eğitim ve psikoloji ilişkisini kavrayabilme
7Eğitim ve politika ilişkisini kavrayabilme
8Eğitim ve ekonomi ilişkisini kavrayabilme
9Eğitim ve toplum ilişkisini kavrayabilme
10Eğitim ve hukuk ilişkisini kavrayabilme
11Türk eğitim sisteminin yapısı ve işleyişini kavrayabilme
12Öğretmenlik mesleği ile ilgili özellikleri kavrayabilme
13Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımları kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitmin temel kavramlarıYokYok
2Eğitimin amaç ve işlevleriYokYok
3Eğitimin tarihsel gelişimiYokYok
4Eğitim ve felsefe ilişkisiYokYok
5Eğitim ve psikoloji ilişkisiYokYok
6Eğitim ve toplum ilişkisiYokYok
7Eğitim ve politika ilişkisiYokYok
8Eğitim ve ekonomi ilişkisiYokYok
9Vize haftasıYokYok
10Eğitim ve toplum ilişkisiYokYok
11Eğitim ve hukuk ilişkisiYokYok
12Türk eğiitm sisteminin yapısı ve işleyişiYokYok
13Gözlem ve İnceleme (Anaokulu ziyareti)YokYok
14Bir meslek olarak öğretmenlikYokYok
15Eğiitm bilimlerinde yeni yaklaşımlarYokYok
16Genel değerlendirmeYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eğitim Bilimine Giriş - Editör: Prof. Dr. Leyla KÜÇÜKAHMET Eğitim Bilimine Giriş - Prof. Dr. Servet ÖZDEMİR, Prof. Dr. Halil İbrahim YALIN, Doç. Dr. Ferudun SEZGİN
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Gözlem133
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15453535
ÖÇ25453535
ÖÇ34322223
ÖÇ45443444
ÖÇ55454555
ÖÇ65454555
ÖÇ74333333
ÖÇ84333333
ÖÇ95454555
ÖÇ104233333
ÖÇ115333435
ÖÇ125453555
ÖÇ135343445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00