|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇA4032014332 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE PROGRAMLAR VE FARKLI YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciler, özel gereksinimi olan çocuklarla ilgili temel kavramları tanımlar. Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile Okulöncesi Eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırarak gerekli planlamaları yapar. Sınıf içi çevresel düzenlemeleri organize eder ve uygun ölçme araçlarından faydalanarak çocukların tüm gelişim alanlarını değerlendirir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Özel gereksinimli çocukların gelişim düzeyini belirlemeye yönelik kontrol listesi geliştirir | 2 | Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması durumunda programda uygun uyarlamalar yapar | 3 | Erken çocukluk özel eğitimi ile okul öncesi eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır | 4 | Erken çocukluk dönemi özel eğitim uzmanlarının rollerini ayırt eder | 5 | Erken çocukluk döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişim alanlarını açıklar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Erken özel eğitimin tanımı, amacı ve önemi, erken eğitime yönelik yasal düzenlemeler, Otizm Spektrum Bozukluğu ve diğer gelişimsel yetersizlik kavramları, özel eğitime gereksinim duyan erken yaştaki çocuklara yönelik ev, kurum ve hem ev hem de kurum merkezli eğitim ortamlarını, 0-6 yaş arası özel eğitime gereksinim duyan çocuklara yönelik uygulamaları, anaokulu sınıf ortamı ve bu ortamlara yönelik çevresel düzenlemelerin yapılmasının önemi, erken çocukluk döneminde gelişim alanlarını değerlendirilmesinde kullanılabilecek araçlarının tanıtılması, erken çocuklukta oyunun önemi ve oyunun öğretim ortamında kullanılması, Türkiye’de erken çocukluk özel eğitimde var olan eğitim programları, Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programın tanıtılması, Gelişimsel yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklar ve aileleriyle gerçekleştirilmiş uygulamalara ilişkin videoların analizinin yapılması, erken çocuklukta zihinsel gelişimi, dil gelişimi, fiziksel gelişim, öz-bakım becerileri, sosyal-duygusal gelişim alanları ve bu gelişimsel alanlarını desteklemeye yönelik stratejiler işlenecektir | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders programı ve dersin tanıtımı, grup oluşturma, kaynakların tanıtımı | | | 2 | Erken özel eğitimin tanımı, amacı ve önemi, erken eğitime yönelik yasal düzenlemeler, Otizm Spektrum Bozukluğu ve diğer gelişimsel yetersizlik kavramları | | | 3 | Erken eğitimde özel eğitim sağlama ve ortamları: ev merkezli, kurum merkezli, ev ve kurum merkezli | | | 4 | Anaokulu sınıf ortamının ve çevre düzenlemesinin önemi ve değerlendirilmesi | | | 5 | Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarını değerlendirmede kullanılabilecek araçları tanıtmak | | | 6 | Erken çocuklukta oyunun tanımı, önemi ve öğretim ortamında kullanılması | | | 7 | Gelişimsel yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklara yönelik erken eğitim programları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programın tanıtılması | | | 10 | Gelişimsel yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklar ve aileleriyle gerçekleştirilmiş uygulamalara ilişkin videoların analizinin yapılması | | | 11 | Erken çocuklukta zihinsel gelişimi desteklemeye yönelik stratejiler | | | 12 | Erken çocuklukta dil gelişimi aşamaları ve iletişimi destekleyici sınıf içi stratejiler | | | 13 | Erken çocuklukta fiziksel gelişim ve desteklenmesi | | | 14 | Erken çocuklukta öz-bakım becerilerinin desteklenmesi | | | 15 | Erken çocuklukta sosyal-duygusal gelişim alanın desteklenmesi | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Beaty, J. J., (1996). Preschool Appropriate Practices. Harcourt Brace Collage Publishers Bredekamp, S., & Copple, C. (1997). Developmentally Appropriate Practice in early Childhood Programs. NAECY Cook, R. E., Tessier, A., Klein, M. D. (2000). Adapting Early Childhood Curricula for Children in Inclusive Settings. Merill- Prentice-Hall Publishing, Gonzales-Mena, J., Eyer, D. W., (2001). Infants, Toddlers, and Caregivers. Mayfield Publishing Company | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 1 | 10 | 10 | Deney | 1 | 10 | 10 | Gözlem | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|