Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇA4032014332ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE PROGRAMLAR VE FARKLI YAKLAŞIMLARSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler, özel gereksinimi olan çocuklarla ilgili temel kavramları tanımlar. Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile Okulöncesi Eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırarak gerekli planlamaları yapar. Sınıf içi çevresel düzenlemeleri organize eder ve uygun ölçme araçlarından faydalanarak çocukların tüm gelişim alanlarını değerlendirir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Özel gereksinimli çocukların gelişim düzeyini belirlemeye yönelik kontrol listesi geliştirir
2Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması durumunda programda uygun uyarlamalar yapar
3Erken çocukluk özel eğitimi ile okul öncesi eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır
4Erken çocukluk dönemi özel eğitim uzmanlarının rollerini ayırt eder
5Erken çocukluk döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişim alanlarını açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Erken özel eğitimin tanımı, amacı ve önemi, erken eğitime yönelik yasal düzenlemeler, Otizm Spektrum Bozukluğu ve diğer gelişimsel yetersizlik kavramları, özel eğitime gereksinim duyan erken yaştaki çocuklara yönelik ev, kurum ve hem ev hem de kurum merkezli eğitim ortamlarını, 0-6 yaş arası özel eğitime gereksinim duyan çocuklara yönelik uygulamaları, anaokulu sınıf ortamı ve bu ortamlara yönelik çevresel düzenlemelerin yapılmasının önemi, erken çocukluk döneminde gelişim alanlarını değerlendirilmesinde kullanılabilecek araçlarının tanıtılması, erken çocuklukta oyunun önemi ve oyunun öğretim ortamında kullanılması, Türkiye’de erken çocukluk özel eğitimde var olan eğitim programları, Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programın tanıtılması, Gelişimsel yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklar ve aileleriyle gerçekleştirilmiş uygulamalara ilişkin videoların analizinin yapılması, erken çocuklukta zihinsel gelişimi, dil gelişimi, fiziksel gelişim, öz-bakım becerileri, sosyal-duygusal gelişim alanları ve bu gelişimsel alanlarını desteklemeye yönelik stratejiler işlenecektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders programı ve dersin tanıtımı, grup oluşturma, kaynakların tanıtımı
2Erken özel eğitimin tanımı, amacı ve önemi, erken eğitime yönelik yasal düzenlemeler, Otizm Spektrum Bozukluğu ve diğer gelişimsel yetersizlik kavramları
3Erken eğitimde özel eğitim sağlama ve ortamları: ev merkezli, kurum merkezli, ev ve kurum merkezli
4Anaokulu sınıf ortamının ve çevre düzenlemesinin önemi ve değerlendirilmesi
5Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarını değerlendirmede kullanılabilecek araçları tanıtmak
6Erken çocuklukta oyunun tanımı, önemi ve öğretim ortamında kullanılması
7Gelişimsel yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklara yönelik erken eğitim programları
8Ara sınav
9Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programın tanıtılması
10Gelişimsel yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklar ve aileleriyle gerçekleştirilmiş uygulamalara ilişkin videoların analizinin yapılması
11Erken çocuklukta zihinsel gelişimi desteklemeye yönelik stratejiler
12Erken çocuklukta dil gelişimi aşamaları ve iletişimi destekleyici sınıf içi stratejiler
13Erken çocuklukta fiziksel gelişim ve desteklenmesi
14Erken çocuklukta öz-bakım becerilerinin desteklenmesi
15Erken çocuklukta sosyal-duygusal gelişim alanın desteklenmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Beaty, J. J., (1996). Preschool Appropriate Practices. Harcourt Brace Collage Publishers Bredekamp, S., & Copple, C. (1997). Developmentally Appropriate Practice in early Childhood Programs. NAECY Cook, R. E., Tessier, A., Klein, M. D. (2000). Adapting Early Childhood Curricula for Children in Inclusive Settings. Merill- Prentice-Hall Publishing, Gonzales-Mena, J., Eyer, D. W., (2001). Infants, Toddlers, and Caregivers. Mayfield Publishing Company
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım11010
Deney11010
Gözlem11010
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15544454
ÖÇ24555445
ÖÇ35445455
ÖÇ43555445
ÖÇ55555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00