Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEG1012013332TÜRKÇE-I(YAZILI ANLATIM)Zorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
-
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
2Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.
5Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
1. Hafta Dilin tanımı ve önemi, dil ve kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri 2. Hafta Yazılıanlatımda başarılı olmanın yolları, yazılıanlatımda planlama 3. Hafta Yazı tekniklerine göre bir metnin düzenlenmesi, biçim bakımından planlama, içerik bakımından planlama, iyi bir cümlenin nitelikleri 4. Hafta Paragraf ve paragraf oluşturma, paragraf yazımı 5. Hafta Seçilmiş yazılarda yazılıanlatım çalışmaları, tema incelemesi, paragraf incelemesi 6. Hafta Öğrenci yazılarınıdüzeltme yöntem ve yaklaşımları, genel anlatım bozuklukları 7. Hafta Ara Sınav 8. Hafta Anlatım biçimleri 9. Hafta Form yazılar, özgeçmiş, dilekçe, mektup, telgraf, rapor, karar, ilan/duyuru, tutanak, tebliğ, resmi yazılar 10. Hafta Öğretici metinler 11. Hafta Makale, makalenin bölümleri, makale yazma çalışması 12. Hafta Bilimsel bir yazınasıl yazılır? Eleştiri, deneme, fıkra, sohbet, röportaj, gezi yazısı 13. Hafta Not alma ve özetleme teknikleri 14. Hafta Not alma ve özetleme teknikleri 15. Hafta Anı, günlük, biyografi 16. Hafta Anı, günlük, biyografi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dilin tanımı ve önemi, dil ve kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri
2 Yazılıanlatımda başarılı olmanın yolları, yazılıanlatımda planlama
3 Yazı tekniklerine göre bir metnin düzenlenmesi, biçim bakımından planlama, içerik bakımından planlama, iyi bir cümlenin nitelikleri
4 Paragraf ve paragraf oluşturma, paragraf yazımı
5 Seçilmiş yazılarda yazılıanlatım çalışmaları, tema incelemesi, paragraf incelemesi
6 Öğrenci yazılarınıdüzeltme yöntem ve yaklaşımları, genel anlatım bozuklukları
7 Ara Sınav
8 Anlatım biçimleri
9 Form yazılar, özgeçmiş, dilekçe, mektup, telgraf, rapor, karar, ilan/duyuru, tutanak, tebliğ, resmi yazılar
10 Öğretici metinler
11 Makale, makalenin bölümleri, makale yazma çalışması
12 Bilimsel bir yazınasıl yazılır? Eleştiri, deneme, fıkra, sohbet, röportaj, gezi yazısı
13 Not alma ve özetleme teknikleri
14 Not alma ve özetleme teknikleri
15 Anı, günlük, biyografi
16 Anı, günlük, biyografi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım5525
Gösterme51050
Okuma5525
Rapor51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)154
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15554445
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ45545445
ÖÇ55544555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00