|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEG1012013332 | TÜRKÇE-I(YAZILI ANLATIM) | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | - | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | - | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 5 | Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | 1. Hafta Dilin tanımı ve önemi, dil ve kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri
2. Hafta Yazılıanlatımda başarılı olmanın yolları, yazılıanlatımda planlama
3. Hafta Yazı tekniklerine göre bir metnin düzenlenmesi, biçim bakımından planlama, içerik bakımından planlama, iyi bir cümlenin nitelikleri
4. Hafta Paragraf ve paragraf oluşturma, paragraf yazımı
5. Hafta Seçilmiş yazılarda yazılıanlatım çalışmaları, tema incelemesi, paragraf incelemesi
6. Hafta Öğrenci yazılarınıdüzeltme yöntem ve yaklaşımları, genel anlatım bozuklukları
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Anlatım biçimleri
9. Hafta Form yazılar, özgeçmiş, dilekçe, mektup, telgraf, rapor, karar, ilan/duyuru, tutanak, tebliğ, resmi yazılar
10. Hafta Öğretici metinler
11. Hafta Makale, makalenin bölümleri, makale yazma çalışması
12. Hafta Bilimsel bir yazınasıl yazılır? Eleştiri, deneme, fıkra, sohbet, röportaj, gezi yazısı
13. Hafta Not alma ve özetleme teknikleri
14. Hafta Not alma ve özetleme teknikleri
15. Hafta Anı, günlük, biyografi
16. Hafta Anı, günlük, biyografi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dilin tanımı ve önemi, dil ve kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri
| | | 2 | Yazılıanlatımda başarılı olmanın yolları, yazılıanlatımda planlama
| | | 3 | Yazı tekniklerine göre bir metnin düzenlenmesi, biçim bakımından planlama, içerik bakımından planlama, iyi bir cümlenin nitelikleri
| | | 4 | Paragraf ve paragraf oluşturma, paragraf yazımı
| | | 5 | Seçilmiş yazılarda yazılıanlatım çalışmaları, tema incelemesi, paragraf incelemesi
| | | 6 | Öğrenci yazılarınıdüzeltme yöntem ve yaklaşımları, genel anlatım bozuklukları
| | | 7 | Ara Sınav
| | | 8 | Anlatım biçimleri
| | | 9 | Form yazılar, özgeçmiş, dilekçe, mektup, telgraf, rapor, karar, ilan/duyuru, tutanak, tebliğ, resmi yazılar
| | | 10 | Öğretici metinler
| | | 11 | Makale, makalenin bölümleri, makale yazma çalışması
| | | 12 | Bilimsel bir yazınasıl yazılır? Eleştiri, deneme, fıkra, sohbet, röportaj, gezi yazısı
| | | 13 | Not alma ve özetleme teknikleri
| | | 14 | Not alma ve özetleme teknikleri
| | | 15 | Anı, günlük, biyografi
| | | 16 | Anı, günlük, biyografi
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 5 | 5 | 25 | Gösterme | 5 | 10 | 50 | Okuma | 5 | 5 | 25 | Rapor | 5 | 10 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|