Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEA3042013332 | MÜZİK EĞİTİMİ II | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğretmen adaylarına sınıf öğretmenliği düzeyinde elde edindikleri müzik dersi ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanabilmelerini sağlamak, ilköğretimde müziğin öğretimine yönelik yöntem ve teknikler konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müzik ögelerini tanır, dinler, seslendirir | 2 | Müzik tarihi ve yabancı müzik kültürleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Müzik becerileri gelişir. | 4 | Çalgı, ses ve nota bilgisi konularında beceri kazanır | 5 | Oyunlu çocuk şarkıları bilir. | 6 | çocuklara şarkılar öğretir. | 7 | çocuklarla müzikli oyunlar oynar. | 8 | çocuklara flüt çalmayı öğretir | 9 | çocuklara solfej öğretir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orf çalgılarıyla çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, müzik-estetik ilişkisi ile müziksel beğeninin geliştirilmesi, müzik dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi, İlköğretim müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk müziği’nin tarihel gelişimi ve dinleti.
| | | 2 | Türk müziği’nin tarihsel gelişimi ve diğer müzik kültürleri ile ilişkisi.
| | | 3 | Dünya müzik kültürleri ile ilgili dinletiler.
| | | 4 | Seslendirme ve besteleme çalışmaları.
| | | 5 | Seslendirme ve besteleme çalışmaları.
| | | 6 | Seslendirme ve besteleme çalışmaları.
| | | 7 | 5/8 lik ölçü ve fa diyez sesi ile ilgili ezgi çalışmaları, toplu çalma ve söyleme.
| | | 8 | 9/8 lik ölçü ve diğer tartım kalıpları, mi bemol sesi ile ilgili ezgi çalışması, toplu çalma ve söyleme.
| | | 9 | Oyunlu çocuk müzikleri ile ilgili örnek çalışmalar.
| | | 10 | Vize sınavı
| | | 11 | Oyunlu çocuk müzikleri ile ilgili örnek çalışmalar.
| | | 12 | Oyunlu çocuk müzikleri ile ilgili örnek çalışmalar.
| | | 13 | Oyunlu çocuk müzikleri ile ilgili örnek çalışmalar.
| | | 14 | Verilen bütün tartım kalıpları ve değiştirici işaretlerle ilgili ezgi çalışması, toplu çalma ve söyleme.
| | | 15 | Verilen bütün tartım kalıpları ve değiştirici işaretlerle ilgili ezgi çalışması, toplu çalma ve söyleme.
| | | 16 | Verilen bütün tartım kalıpları ve değiştirici işaretlerle ilgili ezgi çalışması, toplu çalma ve söyleme.
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ9 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|