Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEA1022013332ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLKYARDIMZorunlu128
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders okul öncesi öğretmenliği öğrencilerine anne-çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramları, çocukluk döneminde sık karşılaşılan sağlık sorunlarını ve bunlardan korunma yollarını, çocuklarda görülen kaza ve yaralanmaları ve acil durumlarda yapılması gerekenleri ve sağlığı geliştirme uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Lecturer Aslıhan ÇATIKER
Öğrenme Çıktıları
1Anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörleri açıklayabilir.
2Embriyonal dönemden itibaren gelişim aşamalarını söyleyebilir.
3Çocukluk çağı beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
4Çocukluk çağında sık görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur.
5İlkyardım hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Anne çocuk sağlığı tanımı, anne çocuk sağlığının durumu, üreme sistemi, aile planlaması, gebelik, anne karnında çocuk gelişimi, doğum, çocuklukta büyüme gelişme, en yaygın çocukluk hastalıkları ve korunma yolları ve ilkyardım.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, anne-çocuk sağlığının tanımı
2Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu, sağlığı etkileyen faktörler
3Üreme Sistemi anatomisi ve fizyolojisi
4Aile planlaması
5Gebelik, anne karnında çocuk gelişimi ve doğum
6Yenidoğan özellikleri
7Bebek ve çocuk beslenmesi
8Ara sınav
9Okul öncesi dönemde büyüme ve gelişme
10Okul öncesi dönemde büyüme ve gelişme ve gelişimsel bozukluklar
11Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları
12Sık görülen çocukluk dönemi hastalıkları ve korunma yolları
13Bağışıklama
14İlk Yardım
15İlk Yardım
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Deniz Ü., Önder ÖR., Ana Çocuk Sağlığı ve İlkyardım, 1. Baskı, Nobel Akademik Yayıncılık, İst., 2012. İlk yardım El Kitabı. Türkiye Kızılay Derneği, Ankara, 2004. Acil Bakım. Kuğuoğlu S, Eti Aslan F, Olgun N. , (Ed): D. Şelimen, Genişletilmiş 3. Baskı,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik7321
Laboratuvar10330
Takım/Grup Çalışması4416
Örnek Vaka İncelemesi5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7749
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma71070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)242
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1143  34
ÖÇ2 5   13
ÖÇ3 513 13
ÖÇ4 513 13
ÖÇ5 1 3  3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00