Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇA40820133321OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMASeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitim programları ve programın gerçekleştirilmesinde önemli rol oynayan yöntemlerin kullanımını sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Etkinliklerinde Farklı öğretim yöntemlerini kullanır
2Günlük planlar hazırlar ve etkinliklerinde hangi öğretim yöntemlerini kullanacağını belirler.
3Yıllık ve günlük plan hazırlamada dikkat edilmesi gereken hususları kavrar
4Yıllık ve günlük plan hazırlama ilkelerini bilir
5Okul öncesi eğitim programı, eğitim yöntemleri konularını bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim programının tanıtımı, Okul öncesi eğitim programının ilkeleri amaç ve kazanımlar, Amaç ve kazanımlar doğrultusunda etkinlik oluşturma, Yıllık plan hazırlama, Günlük plan hazırlama, Farklı yaş gruplarına göre yıllık ve günlük planlar hazırlama, Okul Öncesi eğitimde soru cevap, örnek olay, problem çözme, beyin fırtınası,tartışma, araştırma, oyun, drama yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama, Ders Çalışma, Arasınav, Okul Öncesi eğitimde gezi, deney, gösteri, benzetişim yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama, Etkinlikleri uygulama ve tartışma, Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma, Ders Çalışma, Final
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Okul öncesi eğitim programının tanıtımı
2Okul öncesi eğitim programının ilkeleri amaç ve kazanımlar
3Amaç ve kazanımlar doğrultusunda etkinlik oluşturma
4Yıllık plan hazırlama
5Günlük plan hazırlama
6Farklı yaş gruplarına göre yıllık ve günlük planlar hazırlama
7Okul Öncesi eğitimde soru cevap, örnek olay, problem çözme, beyin fırtınası,tartışma, araştırma, oyun, drama yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama
8Arasınav
9Okul Öncesi eğitimde gezi, deney, gösteri, benzetişim yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama
10Etkinlikleri uygulama ve tartışma
11Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma
12Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma
13Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma
14Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma
15Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Derse Katılım12020
Deney12020
Gözlem12020
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555455
ÖÇ25355554
ÖÇ35544554
ÖÇ45544445
ÖÇ55454324
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00