|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇA40820133321 | OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Okul öncesi eğitim programları ve programın gerçekleştirilmesinde önemli rol oynayan yöntemlerin kullanımını sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Etkinliklerinde Farklı öğretim yöntemlerini kullanır | 2 | Günlük planlar hazırlar ve etkinliklerinde hangi öğretim yöntemlerini kullanacağını belirler. | 3 | Yıllık ve günlük plan hazırlamada dikkat edilmesi gereken hususları kavrar | 4 | Yıllık ve günlük plan hazırlama ilkelerini bilir | 5 | Okul öncesi eğitim programı, eğitim yöntemleri konularını bilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitim programının tanıtımı, Okul öncesi eğitim programının ilkeleri amaç ve kazanımlar, Amaç ve kazanımlar doğrultusunda etkinlik oluşturma, Yıllık plan hazırlama, Günlük plan hazırlama, Farklı yaş gruplarına göre yıllık ve günlük planlar hazırlama, Okul Öncesi eğitimde soru cevap, örnek olay, problem çözme, beyin fırtınası,tartışma, araştırma, oyun, drama yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama, Ders Çalışma, Arasınav, Okul Öncesi eğitimde gezi, deney, gösteri, benzetişim yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama, Etkinlikleri uygulama ve tartışma, Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma, Ders Çalışma, Final | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Okul öncesi eğitim programının tanıtımı | | | 2 | Okul öncesi eğitim programının ilkeleri amaç ve kazanımlar | | | 3 | Amaç ve kazanımlar doğrultusunda etkinlik oluşturma | | | 4 | Yıllık plan hazırlama | | | 5 | Günlük plan hazırlama | | | 6 | Farklı yaş gruplarına göre yıllık ve günlük planlar hazırlama | | | 7 | Okul Öncesi eğitimde soru cevap, örnek olay, problem çözme, beyin fırtınası,tartışma, araştırma, oyun, drama yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Okul Öncesi eğitimde gezi, deney, gösteri, benzetişim yöntemlerini tanıma ve özelliklerini kavrama | | | 10 | Etkinlikleri uygulama ve tartışma | | | 11 | Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma | | | 12 | Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma | | | 13 | Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma | | | 14 | Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma | | | 15 | Öğretim yöntemlerinin uygulanabileceği etkinlikler oluşturma | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 1 | 20 | 20 | Deney | 1 | 20 | 20 | Gözlem | 1 | 20 | 20 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|