Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GKS0022018332BESLENME VE SAĞLIKSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
-Sağlıklı büyüme ve gelişimde beslenmenin önemini kavrayabilme, -Besin öğelerini ve besinlerde yer alan besin öğelerini kavrayabilme -Hamile ve süt veren kadının beslenmesinin önemini kavrayabilme -Kötü beslenmenin zararları kavrayabilme -Çocuklarda beslenme sorunlarını kavrayabilme -Okul öncesi dönem çocuğunun sağlıklı beslenmesi için uygun beslenme planı yapabilmedir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler hamile ve süt veren kadının beslenmesinin önemini açıklar Öğrenciler kötü beslenmenin zararlarına örnek verir Öğrenciler çocuklarda beslenme sorunlarını tartışır Öğrenciler 0-6 yaş çocuğu için uygun besinleri sıralar Öğrenciler okul öncesi dönemi için mönü oluşturur Öğrenciler besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kurallarını uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Beslenmenin tanımı, önemi 2 Besin öğeleri: Karbonhidratlar, yağlar 3 Proteinler, mineraller 4 Vitaminler 5 Besin grupları 6 Besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi 7 Gebelikte beslenme 8 Ara sınav 9 Ara Sınav 1 10 0-1 yaş çocuğunun beslenmesi 11 Okul öncesi çağı çocuğunun beslenmesi 12 Okul öncesi dönem çocukları için mönü oluşturma 13 Besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları 14 Çocuklarda sık görülen beslenme sorunları 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Şanlıer, N.& Ersoy, Y. (2005). Anne ve Çocuk İçin Beslenme Prensipleri. Morpa Yayınları. İstanbul [2] Işıksoluğu, M. (1981). Beslenme. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Ankara. [3] Baysal. A. (1992). Genel Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara [4] Taneli, N & Taneli B.(1998). Sağlıklı Çocuk Beslenmesi. Dokuz Eylül Yayınları. İzmir [5]Arlı, M., Şanlıer, N., Küçükkömürler, S., Yaman, M.(2006). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15460
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00