Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEA3072013332GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Düşünce tarihi ve felsefede sanat kuramlarına bakış, sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönünü kavrama, sanat tarihi ve felsefe konusunda eleştirel düşünme, değerlendirme, bilim ve teknolojiden yararlanarak sanat kuramlarını yorumlama, sanatın eğitsel işlevleri, sanat objesiyle sanayi objesini ayırabilme, sanatsal olay ve olgular üzerinden farklı disiplinlere ait yapıtları okuma becerisi kazandırma, sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme, yaratıcılık kavramı, yaratıcı birey ve özellikleri, yaratıcı düşünme, sanatsal yaratma süreçleri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Funda ALTIN
Öğrenme Çıktıları
1Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
2Okulöncesi eğitim programlarında sanat ve resim etkinliklerinin konumunu analiz edebilecektir.
3Çocuk resimlerinin gelişim basamaklarını tanıyarak bu resimleri bir dil ve tanı tekniği olarak analiz edebilecektir
4Suluboya ve pastel boya tekniğini uygulayabilecektir.
5Kâğıt katlama (origami) tekniğini uygulayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sanat ve sanat yapıtı hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilmek için sanatsal yaratıyı ortaya koyabilecek düşünsel ve uygulamaya yönelik faaliyetler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar Sanat *Yaratıcılık *Estetik *Sanat eğitimi
2Sanat eğitiminin eğitim dizgesi içindeki yeri ve önemi *Sanat eğitiminin gerekliliği *Sanat eğitiminin amaç ve işlevleri
3Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat tarihi *Sanat eleştirisi *Estetik
4Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat eğitimi disiplinlerinin sanat uygulamaları ile bütünleştirilmesi.
5Sanat eğitiminin ilköğretimdeki yeri ve görsel sanatlar dersi
6Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı
7ARA SINAV
8Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı
9Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Karalama dönemi *Şema öncesi dönem
10Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Şematik dönem *Gerçekçilik dönemi *Görünürde doğalcılık dönemi
11Resimleriyle çocuğu tanıma yolları
12Resimleriyle çocukları tanıma yolları
13Müze Eğitimi
14Müze eğitiminin görsel sanatlar desinde kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Artut, Kazım. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Darıca, Nilüfer. (1993). \\\"Okulöncesi Dönemde Sanat Eğitimi\\\". 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YA-PA Yayınları. Evrim, Demir. (1990). \\\"Çağdaş Sanat ve Eğitimi\\\", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Gençaydın, Zafer. (1988). \\\"Resim-iş Eğitiminde Eğitim Durumları\\\" (Editör: Bekir Özer).Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir:AÖF Yayınları , ss.70-87. Gökaydın, Nevide. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Birinci Basım. Ankara: Sedir Yayınevi, İlhan, Ayşe Çakır. (1994) \\\"Okulöncesi Eğitim Programlarında Resim dersinin Yeri,\\\" 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve yaygınlaştırılması Semineri, Ankara: YA-PA Yayınları, Kılıçkan, Hüseyin ve Hayretin Kılıçkan. (1992) Okullarda Resim. İstanbul: Taç Yayınları. Kırışoğlu, Olcay. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, Olcay T. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.MEB. (1992) İlköğretim Kurumları Reşim-iş Öğretim Programı. Ankara: MEB Basımevi. Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227.San, İnci. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınevi.San, İnci. (1977) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. Türkcan, B. (2011). Okulöncesinde görsel sanatlar eğitiminin kuramsal temelleri. Görsel Sanatlar Eğitimi. (Ed. S.D.B. Erişti). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 1247, 17-42.Türkcan, B. (2008). Görsel sanatlar dersi öğretim programı. Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. L. Kılıç ve A. Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 934, 223-244.Türkdoğan, Galip. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-iş Öğretimi). İkinci Basım. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Yavuzer, Haluk. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13234243
ÖÇ23334245
ÖÇ34224315
ÖÇ41454344
ÖÇ53442324
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00