Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ1022018332 | EĞİTİM FELSEFESİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimin felsefi temellerine dair bir kavrayış kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr.Hasan YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim felsefesinin önemini kavramak. | 2 | Eğitim felsefesinde alternatif yaklaşımları tanımak. | 3 | Eğitim felsefesinin problemlerini tanımak. | 4 | Eğitim felsefesinin kurucu, analitik ve eleştirel boyutlarını görmek | 5 | Eğitim felsefesi tarihinin önemli düşünürlerini tanımak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimle felsefe arasındaki ilişkiler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim felsefesinin Konu Alanının Belirlenmesi. | | | 2 | Eğitim Felsefesinin Ontolojik Problemleri, Öğrenci, öğretmen ve eğitim ilişkisi. | | | 3 | Eğitim Felsefesinin Epistemolojik Boyutu. | | | 4 | Eğitim Felsefesinin Etik Problemleri: Aşılama, Ahlak Öğretimi. | | | 5 | Eğitim Felsefesinin Politik Boyutu: Muhafazakâr/statükocu eğitim ile Dönüştürücü Eğitim. | | | 6 | Klasik Eğitim Felsefesine Giriş. | | | 7 | Platon ile Aristoteles’in İdealist ve Realist Eğitim Anlayışları. | | | 8 | Vize | | | 9 | Ortaçağ’da Eğitim Felsefesi: Hıristiyan ve İslam Dünyasınde Eğitim. Gazali’nin Eğitim Felsefesi. | | | 10 | Natüralist Eğitim Anlayışı ve Jean Jacques Rousseau’nun Eğitim Anlayışı. | | | 11 | Eğitim Felsefesinde Kültürel Yaklaşım: Nietzsche’nin Eğitim Anlayışı. | | | 12 | Pragmatizmin Eğitim Felsefesi: Dewey’in Eğitimle İlgili Görüşleri. | | | 13 | Varoluşçu Eğitim Felsefesi: Buber’in Eğitim Felsefesi. | | | 14 | Analitik Eğitim Felsefesi: Eğitimin Temel Kavramlarının Çözümlenmesi | | | 15 | Eleştirel Pedagoji: Freire’nin Eğitim Felsefesi. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, İstanbul, Say Yayınları, 2011.
Mustafa Aydın, Eğitim Felsefesi, Ankara, Pegem Yayınları, 2010.
Ahmet Cevizci, Eğitim Sözlüğü, İstanbul, Say Yayınları, 2011
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|