Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0162018332 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar
| 2 | Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklar.
| 3 | Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar.
| 4 | Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar
| 5 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi tanımlar.
| 6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapıları, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler
| | | 2 | Temel ve ileri düzey düşünme becerileri, İstemli ve İstemsiz düşünme
| | | 3 | Düşünme becerileri ile ilgili kuramlar
| | | 4 | Eleştirel düşünme ve analitik düşünme kavramı ve özellikleri
| | | 5 | Eleştirel ve analitik düşünmenin felsefi temelleri
| | | 6 | Eleştirel düşünme becerileri
| | | 7 | Analitik düşünme becerileri
| | | 8 | Eleştirel düşünme eğilimleri
| | | 9 | Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları
| | | 10 | Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları
| | | 11 | Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|