Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEM2012013332 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir. Çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları yöntem ve teknikleri bilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Filiz ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim programlarındaki temel kavramları ve program geliştirme yaklaşımlarını bilir. | 2 | Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir. | 3 | Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir. | 4 | Program geliştirme modellerini hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır. | 6 | Temel öğrenme yöntem ve tekniklerini öğrenir. | 7 | Yöntem ve teknikleri kullanabilecek becerileri geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim programını planlama ve geliştirme, program değerlendirme, yeni Türk eğitim programı, öğrenme stratejileri, yöntemleri ve teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme ve öğretme ilkeleri | | | 2 | Öğrenme ve öğretme ilkeleri | | | 3 | Eğitim programının temel öğeleri | | | 4 | Eğitim programı hazırlama | | | 5 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | | | 6 | Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri | | | 7 | Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri | | | 8 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | | | 11 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | | | 12 | Öğretim ve öğrenme stratejileri | | | 13 | Başlıca öğretme ve öğrenme yaklaşımları | | | 14 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 15 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 16 | Yarı yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
(1) ESKİCUMALI AHMET VE İŞMAN AYTEKİN. (2005) ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME, PEGEM A YAYINCILIK, ANKARA.
(2) DEMİREL ÖZCAN. (2008) Öğretme Sanatı : Öğretim İlke ve Yöntemleri, PEGEM A YAYINCILIK, ANKARA
(3) HESAPÇIOĞLU MUHSİN. (1994) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın Dağıtım, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı | 1 | 75 | 75 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|