Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBZ1032018332EĞİTİM SOSYOLOJİSİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
-
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
2Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.
5Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
1. Hafta Dersin içeriğinin açıklanması 2. Hafta Sosyoloji: tanım, konu alan ve sınırlılıklar 3. Hafta Dünyada ve Türkiye’de sosyoloji çalışmaları (Comte, Quetelet, Durkheim, Münif Paşa, Ali Suavi, Prens Sabahattin, Ziya Gökalp) 4. Hafta Sosyolojide paradigmalar 5. Hafta Eğitimin sosyal temelleri 6. Hafta Toplumsal yapı 7. Hafta Toplumsal tabakalaşma 8. Hafta Ara sınav 9. Hafta Toplumsallaşma ortamı olarak aile 10. Hafta Toplumsal davranış kalıpları 11. Hafta Toplumsal hareketlilik 12. Hafta Toplumsal değişme ve kültür 13. Hafta Toplumsal statü ve roller 14. Hafta Toplumsal normlar ve değerler 15. Hafta Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar 16. Hafta Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dersin içeriğinin açıklanması
2 Sosyoloji: tanım, konu alan ve sınırlılıklar
3 Dünyada ve Türkiye’de sosyoloji çalışmaları (Comte, Quetelet, Durkheim, Münif Paşa, Ali Suavi, Prens Sabahattin, Ziya Gökalp)
4 Sosyolojide paradigmalar
5 Eğitimin sosyal temelleri
6 Toplumsal yapı
7 Toplumsal tabakalaşma
8 Ara sınav
9 Toplumsallaşma ortamı olarak aile
10 Toplumsal davranış kalıpları
11 Toplumsal hareketlilik
12 Toplumsal değişme ve kültür
13 Toplumsal statü ve roller
14 Toplumsal normlar ve değerler
15 Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar
16 Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım51050
Okuma5525
Rapor5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)104
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35554555
ÖÇ45555555
ÖÇ55555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00