Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAES0012018332 | AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi hakkında doğru bilgilendirilmelerini sağlayarak okul öncesi eğitime katkıda bulunmalarını sağlama ve Olumlu ebeveyn tutum ve davranışlarının çocuğa doğru kazanımlar oluşturmasını sağlama.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ailenin tanımını, aile içi ilişkilerin çocuğun psikolojik gelişimindeki yerini anlatır | 2 | Çocuğun gelişimi ve eğitiminde ailenin rolünü, Türk aile yapısı ve niteliklerini söyler | 3 | Aileye yönelik eğitim programları ile yetişkin eğitimi ve özelliklerini karşılaştırır | 4 | Türkiyede ve dünyada uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri ve çocuğun gelişim dönemleri ve her bir dönemde kazandırılması beklenen beceriler ve davranışları yorumlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiyede ve dünyada uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Aile eğitimi ile ilgili kavramsal ve kuramsal temeller | | | 2 | Aile yapısı ve türleri | | | 3 | Çocuğun yaşamında anne ve babanın önemi | | | 4 | Aile eğitiminin tanımı, önemi ve amaçları | | | 5 | Türkiyedeki aile eğitimi uygulamaları | | | 6 | Dünyadaki aile eğitimi uygulamaları | | | 7 | Aile eğitim programlarına ilişkin bilimsel bulgular | | | 8 | Parçalanmış ailelerde aile eğitimi | | | 9 | Özel eğitime muhtaç çocuğu olan aileler için aile eğitimi | | | 10 | Aile katılımı, tanımı ve önemi | | | 11 | Okul öncesi dönemde çocuğu olan aileler için aile eğitimi planlama | | | 12 | Okul öncesi dönemde çocuğu olan aileler için aile eğitimi planlama | | | 13 | Okul öncesi dönemde aile katılım programı hazırlama | | | 14 | Okul öncesi dönemde aile katılım programı hazırlama | | | 15 | Okul öncesi dönemde aile katılım programı hazırlama | | | 16 | Okul öncesi dönemde aile katılım programı hazırlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 15 | 15 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|