Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇA4102017332 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencinin, üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgi sahibi olmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Üstün yetenekli çocuklarla ilgili genel terimleri açıklayabilecek, Üstün yeteneklilik alanlarını sıralayabilecek | 2 | Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özelliklerini açıklayabilecek, Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini açıklayabilecek | 3 | Üstün yetenekli çocukların nasıl tanılandığını açıklayabilecek | 4 | Üstün yetenekli çocukların eğitim modellerini sıralayabilecek | 5 | Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunları açıklayabilecektir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Tanıtımı | | | 2 | Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar | | | 3 | Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları | | | 4 | Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri | | | 5 | Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri | | | 6 | Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri | | | 7 | Üstün yetenekli çocukların tanılanması | | | 8 | Vaka tartışması | | | 9 | Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar | | | 10 | Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri | | | 11 | Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri | | | 12 | Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar | | | 13 | Final | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Akarsu, F. (2001) ?Üstün Yetenekliler?.Yetişemediğimiz Çocuklar: Üstün Yetenekli Çocuklar ve Sorunları, Eduser Yayınları, Ankara. -Ataman, A. (2003) Üstün Zekalı/Yetenekli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık - David, A.S.(2003). How the gifted brain learners California: Corwin Press -Metin, N. (1999). Üstün Yetenekli Çocuklar . Ankara: Özaşama Matbaacılık -Sak, U. (212). Üstün Zekalılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri Ankara: Vize Yeyıncılık -Smutny,J.F. (2001) Stand Up For Your Gifted. Free Canada: Spirit Publishing |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Deney | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|