Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇA4102017332ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencinin, üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgi sahibi olmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Üstün yetenekli çocuklarla ilgili genel terimleri açıklayabilecek, Üstün yeteneklilik alanlarını sıralayabilecek
2Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özelliklerini açıklayabilecek, Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini açıklayabilecek
3Üstün yetenekli çocukların nasıl tanılandığını açıklayabilecek
4Üstün yetenekli çocukların eğitim modellerini sıralayabilecek
5Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunları açıklayabilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar dersin içeriğini oluşturmaktadır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders Tanıtımı
2Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar
3Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları
4Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri
5Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri
6Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri
7Üstün yetenekli çocukların tanılanması
8Vaka tartışması
9Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar
10Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri
11Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri
12Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar
13Final
14
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Akarsu, F. (2001) ?Üstün Yetenekliler?.Yetişemediğimiz Çocuklar: Üstün Yetenekli Çocuklar ve Sorunları, Eduser Yayınları, Ankara. -Ataman, A. (2003) Üstün Zekalı/Yetenekli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık - David, A.S.(2003). How the gifted brain learners California: Corwin Press -Metin, N. (1999). Üstün Yetenekli Çocuklar . Ankara: Özaşama Matbaacılık -Sak, U. (212). Üstün Zekalılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri Ankara: Vize Yeyıncılık -Smutny,J.F. (2001) Stand Up For Your Gifted. Free Canada: Spirit Publishing
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Derse Katılım12020
Deney12020
Gözlem12020
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15445545
ÖÇ25445455
ÖÇ35554545
ÖÇ45555444
ÖÇ55545555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00