Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAEZ1012018332ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların dil gelişimleri, bilişsel gelişimleri, motor gelişimleri, sosyal ve duygusal gelişimleri, kişilik gelişimleri, algı gelişimleri, öz bakım gelişimleri, cinsel gelişimleri ve gelişim kuramları ile ilgili yeterlikler kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Gelişim ile ilgili temel kavramları bilir ve tartışır. 2. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların dil gelişimleri ve sosyal duygusal gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir. 3. Dil gelişimi ve sosyal gelişim kuramlarını tanıyabilecek, karşılaştırabilecek ve destekleyici öneriler geliştirebilecektir. 4. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların bilişsel ve cinsel gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir. 5. Bilişsel ve cinsel gelişim kuramlarını tanıyabilecek, karşılaştırabilecek ve destekleyici öneriler geliştirebilecektir. 6. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların motor ve algı gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir. 7. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların kişilik ve özbakım gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir. 8. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların kişilik ve özbakım gelişimleri destekleyici öneriler geliştirebilecek ve uygulayabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Craig, Grace J. (1999), Human Development, 8th Edition, Prentice-Hall,Inc,U.S.A. Erken çocukluk döneminde fiziksel büyüme. Erken çocukluk döneminde motor gelişim. Erken çocukluk döneminde dil gelişimi. Dil gelişimi kuramları. Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim. Bilişsel gelişim kuramları. Erken çocukluk döneminde algı gelişimi. Erken çocukluk döneminde sosyal gelişim. Erken çocukluk döneminde özbakım gelişimi. Erken çocukluk döneminde duygusal gelişim. Erken çocukluk döneminde cinsel ve özbakım gelişimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Gelişim ile ilgili temel kavramlar 2 Erken çocukluk döneminde fiziksel büyüme 3 Erken çocukluk döneminde motor gelişim 4 Erken çocukluk döneminde dil gelişimi 5 Dil gelişimi kuramları 6 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim 7 Bilişsel gelişim kuramları 8 Vize 9 Erken çocukluk döneminde algı gelişimi 10 Erken çocukluk döneminde sosyal gelişim 11 Erken çocukluk döneminde kişilik gelişimi 12 Erken çocukluk döneminde özbakım gelişimi 13 Erken çocukluk döneminde duygusal gelişim 14 Erken çocukluk döneminde cinsel ve özbakım gelişimi 15 Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Deniz, E. (Ed.). (2011). Erken çocukluk döneminde gelişim. (3. Baskı). Maya Akademi Bayhan, S. B. & Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L.E. (1999), Infants, Children and Adolescents, Third Edition, A Viacom Company, U.S.A.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı1100100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00