Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAEZ1012018332 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların dil gelişimleri, bilişsel gelişimleri, motor gelişimleri, sosyal ve duygusal gelişimleri, kişilik gelişimleri, algı gelişimleri, öz bakım gelişimleri, cinsel gelişimleri ve gelişim kuramları ile ilgili yeterlikler kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Gelişim ile ilgili temel kavramları bilir ve tartışır.
2. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların dil gelişimleri ve sosyal duygusal gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir.
3. Dil gelişimi ve sosyal gelişim kuramlarını tanıyabilecek, karşılaştırabilecek ve destekleyici öneriler geliştirebilecektir.
4. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların bilişsel ve cinsel gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir.
5. Bilişsel ve cinsel gelişim kuramlarını tanıyabilecek, karşılaştırabilecek ve destekleyici öneriler geliştirebilecektir.
6. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların motor ve algı gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir.
7. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların kişilik ve özbakım gelişimleri hakkında bilgiye sahiptir.
8. Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların kişilik ve özbakım gelişimleri destekleyici öneriler geliştirebilecek ve uygulayabilecek.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Craig, Grace J. (1999), Human Development, 8th Edition, Prentice-Hall,Inc,U.S.A. Erken çocukluk döneminde fiziksel büyüme. Erken çocukluk döneminde motor gelişim. Erken çocukluk döneminde dil gelişimi. Dil gelişimi kuramları. Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim. Bilişsel gelişim kuramları. Erken çocukluk döneminde algı gelişimi. Erken çocukluk döneminde sosyal gelişim. Erken çocukluk döneminde özbakım gelişimi. Erken çocukluk döneminde duygusal gelişim. Erken çocukluk döneminde cinsel ve özbakım gelişimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar
2 Erken çocukluk döneminde fiziksel büyüme
3 Erken çocukluk döneminde motor gelişim
4 Erken çocukluk döneminde dil gelişimi
5 Dil gelişimi kuramları
6 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim
7 Bilişsel gelişim kuramları
8 Vize
9 Erken çocukluk döneminde algı gelişimi
10 Erken çocukluk döneminde sosyal gelişim
11 Erken çocukluk döneminde kişilik gelişimi
12 Erken çocukluk döneminde özbakım gelişimi
13 Erken çocukluk döneminde duygusal gelişim
14 Erken çocukluk döneminde cinsel ve özbakım gelişimi
15 Değerlendirme
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Deniz, E. (Ed.). (2011). Erken çocukluk döneminde gelişim. (3. Baskı). Maya Akademi
Bayhan, S. B. & Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.
Berk, L.E. (1999), Infants, Children and Adolescents, Third Edition, A Viacom Company, U.S.A.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|