|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAEZ2012018332 | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bilimin doğası ve özelliklerini ifade edebilir olması
Okulöncesi dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini ifade edebilmesi
Okulöncesi fen öğretim ortamlarını betimleyebilmesi
Okulöncesi temel fen kavramlarının hangi yollarla öğrenildiğini ifade edebilmesi
Öğretmenin ve ailenin erken çocukluk döneminde fen eğitimindeki rolünü açıklayabilmesi
Okul öncesi eğitime uygun Canlılar bilimi, Fiziksel bilim, ve Evren ve Dünya bilim konularını söyleyebilmesi ve bu konularla ilgili materyal hazırlayabilme ve etkili şekilde uygulamada kullanabilmesi
Okul öncesi fen eğitiminde proje yaklaşımının önemini açıklayabilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Hatice DARGA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olma ve uygulayabilme. X 7 | 2 | Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımı sağlayabilme | 3 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlayabilme | 4 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenleyebilme | 5 | Materyal seçebilme, kullanabilme ve hazırlayabilme | 6 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanabilme | 7 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütebilme | 8 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ders planının incelenmesi
2. Hafta OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BEYİN GELİŞİMİ VE BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ Bilim nedir? Piaget, Vygotsky, Çoklu Zeka kuramı
3. Hafta Fen Eğitiminin Tanımı ve önemi Kavram Gelişimi ve Öğretimi; Bilimsel Süreç Becerileri
4. Hafta Bilim eğitimi içerik Bilimsel Tutumlar; Etkinlik Planı Oluşturma
5. Hafta OKUL ÖNCESİNDE FEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ Proje Yaklaşımı
6. Hafta Değerlendirme
7. Hafta Sınıf Düzenleme; Öğretim Yöntem ve Teknikleri
8. Hafta Vize
9. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması
10. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması
11. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması
12. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması
13. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması
14. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması
15. Hafta Final sınavı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders planının incelenmesi
| Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, | | 2 | OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BEYİN GELİŞİMİ VE BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ Bilim nedir? Piaget, Vygotsky, Çoklu Zeka kuramı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 3 | Fen Eğitiminin Tanımı ve önemi Kavram Gelişimi ve Öğretimi; Bilimsel Süreç Becerileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 4 | Bilim eğitimi içerik Bilimsel Tutumlar; Etkinlik Planı Oluşturma | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 5 | OKUL ÖNCESİNDE FEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ Proje Yaklaşımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 6 | Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 7 | Sınıf Düzenleme; Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 8 | Vize | | | 9 | Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması
| Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 10 | Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 11 | Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 12 | Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 13 | Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 14 | Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma | | 15 | Final sınavı | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Fatma Alisinanoğlu-Saide Özbey-Gül Kahveci Maya Yayınevi Aktaş Arnas, Y. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: KÖK Yayıncılık Etkinliklerle Bilim Eğitimi Adalet Kandır vd. Efil Yayınevi Okul Öncesinde Fen Eğitimi Adalet Kandır-Münevver Can Yaşar Morpa | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 5 | 11 | 55 | Tartışma | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 | Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 | Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 | Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|