Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAEZ2012018332ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİZorunlu236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimin doğası ve özelliklerini ifade edebilir olması Okulöncesi dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini ifade edebilmesi Okulöncesi fen öğretim ortamlarını betimleyebilmesi Okulöncesi temel fen kavramlarının hangi yollarla öğrenildiğini ifade edebilmesi Öğretmenin ve ailenin erken çocukluk döneminde fen eğitimindeki rolünü açıklayabilmesi Okul öncesi eğitime uygun Canlılar bilimi, Fiziksel bilim, ve Evren ve Dünya bilim konularını söyleyebilmesi ve bu konularla ilgili materyal hazırlayabilme ve etkili şekilde uygulamada kullanabilmesi Okul öncesi fen eğitiminde proje yaklaşımının önemini açıklayabilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hatice DARGA
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olma ve uygulayabilme. X 7
2Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımı sağlayabilme
3Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlayabilme
4Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenleyebilme
5 Materyal seçebilme, kullanabilme ve hazırlayabilme
6 Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanabilme
7 Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütebilme
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders planının incelenmesi 2. Hafta OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BEYİN GELİŞİMİ VE BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ Bilim nedir? Piaget, Vygotsky, Çoklu Zeka kuramı 3. Hafta Fen Eğitiminin Tanımı ve önemi Kavram Gelişimi ve Öğretimi; Bilimsel Süreç Becerileri 4. Hafta Bilim eğitimi içerik Bilimsel Tutumlar; Etkinlik Planı Oluşturma 5. Hafta OKUL ÖNCESİNDE FEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ Proje Yaklaşımı 6. Hafta Değerlendirme 7. Hafta Sınıf Düzenleme; Öğretim Yöntem ve Teknikleri 8. Hafta Vize 9. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması 10. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması 11. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması 12. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması 13. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması 14. Hafta Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması 15. Hafta Final sınavı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders planının incelenmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
2OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BEYİN GELİŞİMİ VE BİLİMSEL DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ Bilim nedir? Piaget, Vygotsky, Çoklu Zeka kuramıAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
3Fen Eğitiminin Tanımı ve önemi Kavram Gelişimi ve Öğretimi; Bilimsel Süreç BecerileriAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
4Bilim eğitimi içerik Bilimsel Tutumlar; Etkinlik Planı OluşturmaAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
5OKUL ÖNCESİNDE FEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ Proje YaklaşımıAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
6DeğerlendirmeAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
7 Sınıf Düzenleme; Öğretim Yöntem ve TeknikleriAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
8 Vize
9 Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
10 Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılmasıAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
11 Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılmasıAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
12Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılmasıAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
13 Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılmasıAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
14 Okul öncesi fen etkinlikleri planlama ve uygulama, Uygulamaların değerlendirilmesi ve tartışılmasıAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama – Alıştırma
15 Final sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Fatma Alisinanoğlu-Saide Özbey-Gül Kahveci Maya Yayınevi Aktaş Arnas, Y. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: KÖK Yayıncılık Etkinliklerle Bilim Eğitimi Adalet Kandır vd. Efil Yayınevi Okul Öncesinde Fen Eğitimi Adalet Kandır-Münevver Can Yaşar Morpa
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı12020
Bütünleme Sınavı111
Quiz111
Derse Katılım51155
Tartışma111
Soru-Yanıt111
Takım/Grup Çalışması111
Alan Çalışması111
Rapor Hazırlama111
Rapor Sunma111
Proje Hazırlama111
Proje Sunma111
Rol Oynama / Dramatize Etme111
Bireysel Çalışma111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13333343
ÖÇ23333323
ÖÇ32343433
ÖÇ42444243
ÖÇ53343343
ÖÇ64443334
ÖÇ74344444
ÖÇ8       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00