Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEA3022013332ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ IIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitimine yönelik geleneksel ve modern yaklaşım biçimlerini, okul öncesi eğitiminin tarihsel gelişim sürecini ve farklı bakış açılarını, okul öncesi eğitimi alanında kullanılan farklı modelleri karşılaştırmalı olarak incelemek ve öğrencilere bu modelleri günlük plan içinde nasıl kullanılabileceklerini göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi eğitimde kullanılabilecek aylık planlar hazırlar.
2Okul öncesi programına uygun günlük akış hazırlar.
3Okul öncesi programına uygun farklı etkinlikler planlar.
4Etkinlik planlarında yer alacak aile katılım etkinliği planlar.
5Değerlendirme ile ilgili formları açıklar.
6Hazırlanan planları değerlendirir.
7Hazırlanan planların uygulama sürecini açıklar
8Okul öncesinde farklı model, yaklaşım ve programları tartışır.
9Okul öncesinde farklı model, yaklaşım ve programlara uygun olarak planlar hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ülkemizde okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okulöncesi eğitimi alanında kullanılan farklı modeller ve eğitim ortamlarının incelenmesi (Proje yaklaşımı, Montessori yaklaşımı, İnşaacı sınıflar, High-Scope yaklaşımı, Reggio Emilia yaklaşımı, Head Start programı, Bank-Street yaklaşımı), bu modellerde yürütülen öğretim uygulamalarının izlenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin İşleniş Yönteminin Tartışılması, Uygulama İlkeleri, Değerlendirme, Yapılacak Etkinlikler Okul Öncesi Programı ile İlgili Bilgilerin Gözden Geçirme
2Planlar, Tanım, Nitelikleri, Plan Çeşitleri, Okul Öncesi Programına Uygun Aylık Plan Hazırlama
3Okul Öncesi programına uygun hazırlanan aylık planları değerlendirme
4 Okul öncesi programına uygun günlük akış ve etkinlikler hazırlama
5 Okul öncesi programına uygun günlük akış ve etkinlikler hazırlama
6 Okul öncesi programına uygun hazırlanan günlük akış ve etkinlikleri değerlendirme
7 Planlarda aile katılım etkinliklerine yer verme Planlarda özel gereksinimli çocuklar için uyarlamaya yer verme
8Ara Sınav
9 Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlar (HighScope) Programın Felsefesi, Çocuğa bakış açısı, öğretmenin rolü, programın özellikleri,
10 Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlar (Reggio Emilia Yaklaşımı) Programın Felsefesi, Çocuğa bakış açısı, öğretmenin rolü, programı
11Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlar (Proje Yaklaşımı) Programın Felsefesi, Çocuğa bakış açısı, öğretmenin rolü, programın özellik
12 Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlara uygun planlama
13 Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlara uygun planlama
14 Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlara uygun planlama
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
2006 MEB okul öncesi eğitim programı, 2012 MEB okul öncesi eğitim programı . Sönmez V. (1999) Program geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara. Kandır, A., Aral, N., Can-Yaşar, M. (2012) Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Kandır, A., Özbey, S.,İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program (1) Kuramsal Temeller. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Kandır, A. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program (2) Yıllık ve Günlük Plan Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Kandır, A., Temel, Z. F., Erdemir, N., Çiftçibaşı, H. (2003) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Kandır, A., Kurt, F. (2010) Proje Temelli Okul Öncesi eğitim Programı. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. - Bilen, Mürüvvet. (1993). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Takav Matbaacılık. - Demirel, Özcan. (2002).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik7749
Tartışma10110
Soru-Yanıt10110
Takım/Grup Çalışması10110
Beyin Fırtınası15230
Bireysel Çalışma15115
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ45555555
ÖÇ55555555
ÖÇ65555555
ÖÇ75555555
ÖÇ84444444
ÖÇ94444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00