|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEA3022013332 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Okul öncesi eğitimine yönelik geleneksel ve modern yaklaşım biçimlerini, okul öncesi eğitiminin tarihsel gelişim sürecini ve farklı bakış açılarını, okul öncesi eğitimi alanında kullanılan farklı modelleri karşılaştırmalı olarak incelemek ve öğrencilere bu modelleri günlük plan içinde nasıl kullanılabileceklerini göstermek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Okul öncesi eğitimde kullanılabilecek aylık planlar hazırlar. | 2 | Okul öncesi programına uygun günlük akış hazırlar. | 3 | Okul öncesi programına uygun farklı etkinlikler planlar. | 4 | Etkinlik planlarında yer alacak aile katılım etkinliği planlar. | 5 | Değerlendirme ile ilgili formları açıklar. | 6 | Hazırlanan planları değerlendirir. | 7 | Hazırlanan planların uygulama sürecini açıklar | 8 | Okul öncesinde farklı model, yaklaşım ve programları tartışır. | 9 | Okul öncesinde farklı model, yaklaşım ve programlara uygun olarak planlar hazırlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ülkemizde okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okulöncesi eğitimi alanında kullanılan farklı modeller ve eğitim ortamlarının incelenmesi (Proje yaklaşımı, Montessori yaklaşımı, İnşaacı sınıflar, High-Scope yaklaşımı, Reggio Emilia yaklaşımı, Head Start programı, Bank-Street yaklaşımı), bu modellerde yürütülen öğretim uygulamalarının izlenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin İşleniş Yönteminin Tartışılması, Uygulama İlkeleri, Değerlendirme, Yapılacak Etkinlikler Okul Öncesi Programı ile İlgili Bilgilerin Gözden Geçirme | | | 2 | Planlar, Tanım, Nitelikleri, Plan Çeşitleri, Okul Öncesi Programına Uygun Aylık Plan Hazırlama | | | 3 | Okul Öncesi programına uygun hazırlanan aylık planları değerlendirme
| | | 4 | Okul öncesi programına uygun günlük akış ve etkinlikler hazırlama
| | | 5 | Okul öncesi programına uygun günlük akış ve etkinlikler hazırlama | | | 6 | Okul öncesi programına uygun hazırlanan günlük akış ve etkinlikleri değerlendirme
| | | 7 | Planlarda aile katılım etkinliklerine yer verme Planlarda özel gereksinimli çocuklar için uyarlamaya yer verme
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlar (HighScope) Programın Felsefesi, Çocuğa bakış açısı, öğretmenin rolü, programın özellikleri,
| | | 10 | Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlar (Reggio Emilia Yaklaşımı) Programın Felsefesi, Çocuğa bakış açısı, öğretmenin rolü, programı
| | | 11 | Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlar (Proje Yaklaşımı) Programın Felsefesi, Çocuğa bakış açısı, öğretmenin rolü, programın özellik | | | 12 | Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlara uygun planlama
| | | 13 | Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlara uygun planlama
| | | 14 | Okul öncesi eğitimde modeller yaklaşımlar ve programlara uygun planlama | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 2006 MEB okul öncesi eğitim programı, 2012 MEB okul öncesi eğitim programı .
Sönmez V. (1999) Program geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara.
Kandır, A., Aral, N., Can-Yaşar, M. (2012) Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı. Ya-pa Yayınları, İstanbul.
Kandır, A., Özbey, S.,İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program (1) Kuramsal Temeller. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Kandır, A. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program (2) Yıllık ve Günlük Plan Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Kandır, A., Temel, Z. F., Erdemir, N., Çiftçibaşı, H. (2003) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Kandır, A., Kurt, F. (2010) Proje Temelli Okul Öncesi eğitim Programı. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. - Bilen, Mürüvvet. (1993).
Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Takav Matbaacılık. - Demirel, Özcan. (2002). | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Uygulama/Pratik | 7 | 7 | 49 | Tartışma | 10 | 1 | 10 | Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 | Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 15 | 2 | 30 | Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|