Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAEZ3062018332ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EDEBİYATIZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çocuk ve çocukluk kavramları çerçevesinde, edebiyat ve işlevlerini ortaya koymak ve çocuk edebiyatı alanında ortaya konan eserleri Türkçe eğitiminde etkili olarak kullanabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Keziban TEKŞAN
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk edebiyatını tanımlar.
2Çocuk edebiyatının ülkemizde ve dünyada gelişimini bilir.
3Okul öncesi dönem çocukları için uygun edebiyat türlerini tanır.
4Çocuk edebiyatı türlerini tanır.
5Okul öncesi çocuklar için uygun edebiyat ürünleri seçer ve uygun biçimde sunar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk ve çocukluk kavramları, çocuk ve edebiyat ilişkisi, çocuk edebiyatının temel kavramları, tanımı, kapsamı ve genel nitelikleri. Anadili eğitimin aracı olarak çocuk edebiyatı, Türkçe öğretiminde edebiyat ürünlerinden faydalanma. Çocuk edebiyatı türleri ve işlevleri. Roman, hikâye, çocuk şiirleri, masal, destan, söylence, fabl, bilmece ve diğer çocuk edebiyatı türleri. Çocuk gazete ve dergileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk Edebiyatının Tanımı, Önemi ve Yararları
2Çocuk Edebiyatının Dünyadaki Gelişimi
3Çocuk Edebiyatının Türkiye'deki Gelişimi
4Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Resimli Kitapların İç Yapı Özellikleri
5Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Resimli Kitapların Dış Yapı Özellikleri
6Yaş Grubuna Uygun Resimli Kitapları Belirleme, Okuma Teknikleri
7Yaş Grubuna Uygun Resimli Kitapları Belirleme, Okuma Teknikleri
8Ara Sınav
9Çocuk Edebiyatında Türler ve Çocuğun Gelişimine Uygunluğu
10Çocuk Edebiyatı Türleri: Şiir-Tekerleme-Bilmece
11Çocuk Edebiyatı Türleri: Masal
12Çocuk Edebiyatı Türleri: Çizgi Roman
13Çocuk Edebiyatı Türleri: Çocuk Tiyatrosu
14Çocuk Edebiyatı Türleri: Biyografi-Hikaye
15Okul Öncesi Çocukları İçin Öykü Hazırlama
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baş, Bayram. (2012). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Kriter Yayınları. Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. Sever,Sedat.(2012).Çocuk ve Edebiyat.İzmir.Tudem Yayınları. Kıbrıs, İbrahim (2010).Çocuk Edebiyatı.Ankara.Kök Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13333333
ÖÇ23233332
ÖÇ33333423
ÖÇ43333333
ÖÇ53333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00