|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEA2032013332 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bilişsel ve dil gelişimi ile ilgili temel kavramların ve teorilerin, dil gelişiminin biyolojik sosyal ve bilişsel özelliklerinin, dil
gelişim dönemlerinin, dil gelişim sürecinde etkili olan pozitif ve negative faktörlerin ve dil ve düşünce arasındaki
etkileşimin kavranmasıdır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Filiz ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bu ders sonunda örenciler çocuk gelişimiyle ilgili klasik ve güncel kuramları ve bakış açılarını kavrarlar. | 2 | Gelişim araştırmalarının tarihsel sürecini kavrarlar. | 3 | Doğumdan ilk okul cağına kadarki gelişimle ilgili temel kavramları, ve gelişimsel aşamaları kavrarlar. | 4 | Gelişimin biyolojik ve kültürel temellerini kavrarlar. | 5 | Doğum öncesi gelişim, ve yenidoğanın gelişimsel özelliklerini kavrarlar. | 6 | Bebeklik ve ilk çocuklukta (0-3 yas) fiziksel, bilişsel, duygusal, ve sosyal gelişim özelliklerini kavrarlar. | 7 | Bebeklik ve ilk çocuklukta dil gelişimi ve sembolik düşüncenin gelişimini kavrarlar. | 8 | Gelişimi ailesel, sosyal-kültürel, ve tarihi süreçler bağlamında anlamanın önemini kavrarlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 0-8 yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramları (Piaget, Vygotsky), dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dili
oluşturan sistemler, dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri, 0-8 yaş çocuklarının dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen olumlu
ve olumsuz etkenler, dilin işlevi ve dil ile düşünce arasındaki ilişki, iki dillilik. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş: Gelişimle ilgili temel kavramlar. Gelişim araştırmalarının tarihi.
| Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 2 | Klasik Gelişim Kuramları. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 3 | Güncel Gelişim Kuramları. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 4 | Gelişimin Biyolojik ve Kültürel Temelleri. Genetik-Çevre Tartışmaları. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 5 | Doğum Öncesi Gelişim. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 6 | Yenidoğan. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 7 | Vizeler | | | 8 | Fiziksel ve Motor Gelişim (Bebeklikten 3 yaşına kadar). | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 9 | Bilişsel Gelişim (Bebeklik-3 yaş). | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 10 | Hafta Sosyal ve Duygusal Gelişim (Bebeklik-3 yaş). | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 11 | Dil Gelişimi (Bebeklik-3 yaş). | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 12 | Oyun, Sembolik Düşünce ve Dil Gelişimi. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 13 | İlk çocukta gelişimi desteklemek (0-3 yaş). | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 14 | Gelişimin ailesel, sosyal ve kültürel bağlamı. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | | 15 | Finaller | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Trawick-Smith, J. (2013). Erken Cocukluk Doneminde Gelisim: Cok Kulturlu bir Bakis Acisi. Prof. Dr. Berrin Akman ve arkadaslari tarafindan Turkce'ye cevrilmistir, Nobel Yayinlari.
Berk E. Laura (2013), Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Çeviri Editörü: Doç. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan, 7. basımdan Türkçe'ye çevrilmiştir, Nobel Yayınları, Ankara: 2013 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 6 | 1 | 6 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 | Gösterme | 10 | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 | Rapor Sunma | 6 | 2 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|