Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAEZ4022018332ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk eğitimi politikalarını tanımak ve bu politikaların uygulamalarını incelemek için tasarlanmıştır. Dersin temel amacı erken çocukluk eğitimi politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki açıdan derin bir algı ve anlayış oluşturmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamındaki konulara ilişkin genel bir anlayış geliştirir
2Erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklar
3Farklı erken çocukluk eğitimi programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapar
4Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslar arası örnekleri inceler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verilmesi ve beklentilerin paylaşılması.
2Eğitim politikası nedir? Uluslar arası kuruluşların erken çocukluk eğitimi politikaları: Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü, Avrupa Birliği
3Türk eğitim politikalarına yön veren ulusal ve uluslar arası unsurlar. UNESCO Okul Öncesi Eğitim Ülke Raporu (Haktanır, Dağlıoğlu ve Güler, 2010)
4Erken çocukluk eğitimi politikalarına yön veren Dünya kuruluşları ve araştırmalar: (BM, Dünya Bankası, OECD, AB). Theirworld (A brighter future for every child), www.heckmanequation.org (Prof. James Heckman, lifecycle benefits), Erikson Institute, Ea
5Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir gelişme/kalkınma için eğitim kavramı ve tarihçesi. Ülkemizde ve diğer ülkelerde erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim uygulamaları nelerdir? OMEP ve SDGacademy.org
6Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Hükümet programları, Kalkınma Planları, MEB 2015-2019 Strateji Planı, 2017-2023 Öğretmen Strateji Belgesi.
7Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Kaydedilen Gelişmeler
8Ara sınav
9Erken çocukluk dönemindeki çocuklara yönelik sağlık, gelişim ve eğitim politikaları.
10Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirgesi'nin incelenmesi ve bu konuda ülkemizde yapılan araştırmaların değerlendirilmesi.
11Erken çocukluk eğitiminde öğretmen yetiştirme politikaları ve uygulama
12Erken çocukluk eğitiminde ailelere yönelik politikalar ve uygulama.
13Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve EÇE Politikaları
14Erken çocukluk hizmetlerinde kalite standartları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AÇEV, (2012a). Altı Yaşındaki Çocuklara Yönelik Bir Müdahale Programının Etkisi: Bir Yaz Okulu Modeli. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/ arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz Erişim Tarihi: 8 Ağustos 2017. AÇEV, (2012b). Geleceğe İlkadım Projesi ve Etki Araştırması. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz Erişim Tarihi: 8 Ağustos 2017. AÇEV, (2016). Her Çocuğa Eşit Fırsat: Türkiye?de Erken Çocukluk Eğitiminin Durumu ve Öneriler. İstanbul: Myra Yapım. AÇEV, (2017). Türkiye?de İlgili Babalık ve Belirleyicileri Ana Rapor. İstanbul: Taymaz Matbaacılık. Arslan Cansever, B. (2009). Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Türkiye?nin Bu Politikalara Uyum Sürecinin Değerlendirilmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 222-232. ASPB, (2011). Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname. https://eyh.aile.gov.tr/mevzuat/ ulusal-mevzuat/kanun- hukmunde-kararnameler/aile-ve-sosyal-politikalar-bakanliginin-teskilat-ve-gorevleri- hakkinda-kanun-hukmunde-kararname. Erişim Tarihi: 1 Ağustos 2017. ASPB, (2015). Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri ve Çocuk Kulüplerinin Kuruluş ve İşleyiş Esasları Hakkındaki Yönetmelik. http://www.resmigazete.gov.tr/ eskiler/2015/04 /20150430-4.htm Erişim Tarihi: 1 Ağustos 2017. Avrupa Birliği Bakanlığı (2014). Eğitim ve Öğretim Bilgi Notu 2020. http://www.ab.gov.tr/files/SBYPB/Egitim%20ve%20Kultur/web_egitim_ve_ogretim_2020__ 3_.pdf Erişim Tarihi: 5 Ağustos 2017. Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Genişletilmiş İkinci Baskı. Ankara: PEGEM Akademi Yayıncılık. Bekman, S. ve Gürlesel, C. F. (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim (Yayın No: TÜSİAD-T/ 2005-05/396). s. 53-71. İstanbul, Türkiye: TÜSİAD. Canbeldek Erçetin, Ş. Ş. ve Arifoğlu, A. (2016). Herkes için eğitim 2015 Hedefleri ve Türkiye. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı:2, s. 223-246. ERG, (2013). Erken Çocukluk Eğitimi ve “4+4+4” Düzenlemesi. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi. Gören Niron, D. (2013) An integrated system of early childhood education and care governance in Turkey: views of policy-makers, practitioners, and academics, Early Years, 33:4, 367-379, DOI: 10.1080/09575146.2013.854738. Güler Yıldız, T. (2018). Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları. Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. (Ed. G. Haktanır). Ankara: Anı Yayınevi. Haktanır, G. (2015). Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşunun 100’üncü Yılına Doğru Ülkemizde Okul Öncesi Eğitim. İçinde: Okul Öncesi Eğitime Giriş (307-328) (Ed. G. Haktanır). 9 Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Haktanır, G., Dağlıoğlu, E. ve Güler, T. (2010). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Durumu. Yayınlanmamış UNESCO Raporu. Ankara. Heckman, J. J. (2012). Invest in Early Childhood Developmen Kaytaz, M. (2005). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Fayda-Maliyet Analizi. İstanbul: Anne Çocuk Eğitim Vakfı Kahriman, D. ve Güler Yıldız, T. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Sürdürülebilir Gelişme için Eğitim. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. (Ed. B. Akman, G. Uyanık Balat ve T. Güler Yıldız). s. 253-272, Ankara: Anı Yayınevi. Kavak, Y. (2012). ERG 2011 Eğitim İzleme Raporu. s. 152-155, İstanbul. http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/ERG_EIR-2011.pdf Erişim Tarihi: 01 Haziran 2017. Küresel Hedefler, (2017). Sürdürülebilir gelişme için küresel hedefler 2015, http://www.kureselhedefler.org/, 24 Şubat 2017’de erişildi. MEB, (2009). Milli Eğitim Bakanlığı 2010-2014 Stratejik Planı. https://sgb.meb.gov.tr/Str_yon_planlama_V2/MEBStratejikPlan.pdf Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2017. MEB, (2013). Yerel Yönetimler, Sivil Toplum Kuruluşları, Kamu Kuruluşları ve İşveren Kuruluşları için Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi Hizmetleri Sunumu Kılavuzu. UNICEF Türkiye Ülke Ofis
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555544
ÖÇ25554354
ÖÇ35345455
ÖÇ45534455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00