Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEG2022013332TÜRK EĞİTİM TARİHİZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk eğitim tarihi ile ilgili bilgi, beceri, değer, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN
Öğrenme Çıktıları
1Türk Eğitim Tarihi hakkında genel bir bilgi edinilmesi.
2Türk eğitim Tarihinin genel özelliklerinin öğrenilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Eğitim Tarihinin eğitim olgusu açısından önemi. Genel bilgiler, genel tanıtım.
2İslamiyet’ten önce Türklerde eğitim. Hunlar, Göktürkler ve Uygurlarda eğitim.
3İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılarda eğitim
4Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim
5Osmanlılarda eğitim, öğretmen yetiştiren kurumlar
6Osmanlılarda eğitim, öğretmen yetiştiren kurumlar
7Türk Eğitim Devrimi I: Devrimin tarihsel arka planı. Felsefi, düşünsel ve politik temelleri Eğitimde ilk yenileşme hareketleri.( 1776-1839)
8Ara sınav
9Türk Eğitim Devrimi I: Devrimin tarihsel arka planı. Felsefi, düşünsel ve politik temelleri Eğitimde ilk yenileşme hareketleri.( 1776-1839)
101.Meşrutiyet dönemi, 1876-1878, Mutlakıyet dönemi 1878- 1908
11II. Meşrutiyet Dönemi 1908- 1918
12Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhidi Tedrisat Kanunu, Tarihsel temelleri, kapsamı uygulanışı
13Türk Eğitim sisteminde laikleşme, Türk Eğitim Devrimi III karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı devrimi, millet mektepleri, halk evleri
14Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminin dayandığı temel ilkeler, köy enstitüler, eğitim enstitüleri ve yüksek öğretmen okulları.
15Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme, Yakın dönem Türk Eğitim alanındaki gelişmeler. Dersin genel bir değerlendirilmesi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türk Eğitim Tarihi (Prof.Dr. Yahya Akyüz) Türk eğitim tarihi (Cavit Binbaşıoğlu)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11414
Final Sınavı11616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)30
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13333333
ÖÇ23333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00