Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG4052014332EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı program yaklaşımlarının özelliklerine uygun uygulama örnekleri hazırlayabilme becerisini kazandırma
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımları uygulama örnekleri oluşturur
2Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımına ait materyalleri inceler
3Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımı ile ilgili program örneklerini inceler
4Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımlarının temel özelliklerini kavrar
5Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımlarını bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Montessori eğitim yaklaşımının temel özellikleri Montessori yaklaşımında eğitim ortamı Montessori yaklaşımında materyal Montessori yaklaşımında öğretmen özellikleri Bank Street programının tanıtımı Bank Street programına uygun örneklerin incelenmesi ve oluşturulması Waldorff okulları ve eğitim yaklaşımının temel özellikleri Regio Emilia yaklaşımında eğitim ortamları ve materyal Montessori, Bank Street, Regio Emilia ve Waldorff programlarının benzer ve farklı yönlerinin tartışılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Montessori eğitim yaklaşımının temel özellikleri
2Montessori yaklaşımında eğitim ortamı
3Montessori yaklaşımında materyal
4Montessori yaklaşımında öğretmen özellikleri
5Montessori yaklaşımında etkinlik özellikleri
6Bank Street programının tanıtımı
7Bank Street programına uygun örneklerin incelenmesi ve oluşturulması
8Arasınav
9Regio Emilia yaklaşımın temel esasları
10Regio Emilia yaklaşımında eğitim ortamları ve materyal
11Regio Emilia programına uygun örneklerin incelenmesi ve oluşturulması
12Waldorff okulları ve eğitim yaklaşımının temel özellikleri
13Waldorff eğitim yaklaşımında öğretmen ve eğitim ortamları
14Waldorff eğitim yaklaşımında uygulama örnekleri ve oluşturulması
15Montessori, Bank Street, Regio Emilia ve Waldorff programlarının benzer ve farklı yönlerinin tartışılması
16Final Haftası
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım11010
Deney11010
Gözlem11010
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555444
ÖÇ25554545
ÖÇ35455455
ÖÇ44554555
ÖÇ55555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00