Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG4052014332 | EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı program yaklaşımlarının özelliklerine uygun uygulama örnekleri hazırlayabilme becerisini kazandırma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımları uygulama örnekleri oluşturur | 2 | Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımına ait materyalleri inceler | 3 | Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımı ile ilgili program örneklerini inceler | 4 | Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımlarının temel özelliklerini kavrar | 5 | Montessori, Bankstreet,Regio Emilia, Waldorf yaklaşımlarını bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Montessori eğitim yaklaşımının temel özellikleri Montessori yaklaşımında eğitim ortamı Montessori yaklaşımında materyal Montessori yaklaşımında öğretmen özellikleri Bank Street programının tanıtımı Bank Street programına uygun örneklerin incelenmesi ve oluşturulması Waldorff okulları ve eğitim yaklaşımının temel özellikleri Regio Emilia yaklaşımında eğitim ortamları ve materyal Montessori, Bank Street, Regio Emilia ve Waldorff programlarının benzer ve farklı yönlerinin tartışılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Montessori eğitim yaklaşımının temel özellikleri | | | 2 | Montessori yaklaşımında eğitim ortamı | | | 3 | Montessori yaklaşımında materyal | | | 4 | Montessori yaklaşımında öğretmen özellikleri | | | 5 | Montessori yaklaşımında etkinlik özellikleri | | | 6 | Bank Street programının tanıtımı | | | 7 | Bank Street programına uygun örneklerin incelenmesi ve oluşturulması | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Regio Emilia yaklaşımın temel esasları | | | 10 | Regio Emilia yaklaşımında eğitim ortamları ve materyal | | | 11 | Regio Emilia programına uygun örneklerin incelenmesi ve oluşturulması | | | 12 | Waldorff okulları ve eğitim yaklaşımının temel özellikleri | | | 13 | Waldorff eğitim yaklaşımında öğretmen ve eğitim ortamları | | | 14 | Waldorff eğitim yaklaşımında uygulama örnekleri ve oluşturulması | | | 15 | Montessori, Bank Street, Regio Emilia ve Waldorff programlarının benzer ve farklı yönlerinin tartışılması | | | 16 | Final Haftası | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Deney | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|