Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OEA2082013332ÇOCUK RUH SAĞLIĞIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımını, nedenlerini incelemek ve öğrencilerde çocuk ruh sağlığına ilişkin farkındalık yaratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ömer KARAMAN
Öğrenme Çıktıları
1Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Ruh sağlığı ölçütlerini açıklar.
3Ruh sağlığına ilişkin temel kuramları açıklar.
4Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini tanımlar
5Çocuğun ruh sağlığı yönünden koruyucu etmenleri sıralar.
6Çocuğun ruhsal gelişiminde annenin önemini tartışır.
7Duygusal ve davranış bozukluklarına neden olan faktörleri sıralar.
8Çocuğun gelişim dönemlerine özgü problemleri ve nasıl yaklaşılması gerektiğini tartışır.
9Aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkilerini tartışır.
10Okul öncesi dönemde ruh sağlığına yönelik gelişmeleri takip eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ruh sağlığında temel kavramlar, normal-anormal kavramlarının tanımı, ruh sağlığını etkileyen temel faktörler, bağlanma ve benlik modelinin gelişimi, ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler, ilk kez çocukluk bebeklik ve çocukluk çağında görülen ve tanısı konulan ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımı, tanı ölçütleri ve nedenleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin İçeriğinin Tanıtılması, Genel Ders ile İlgili Beklentiler Ruh Sağlığı ile İlgili Temel Kavramlar
2Ruh Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Ruh Sağlığı Ölçütleri
3Ruh Sağlığı ile İlgili Kuramlar, Gelişim Dönemleri
4Ruh Sağlığına Etki Eden Faktörler, Çocuk Ruh Sağlığı Yönünden Koruyucu Etkenler Kekemelik , Mutizm, Parmak Emme, Tırnak Yeme
5Çocuğun Ruhsal Gelişiminde Ailenin Önemi
6Aile İçindeki Özel Durumların (boşanma, üvey anne baba, ebeveynin ölümü vb.) Çocuğun Ruh Sağlığına Etkileri Saldırganlık, Kıskançlık, Tik
7 Çocuk İhmal ve İstismarı, Tramvatik Durumlar
8Ara Sınav
9Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Enürezis, Enkoprezis, İletişim Bozuklukları, Seçici Konuşamama, Kekemelik
10 Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Parmak Emme, Tırnak Yeme, Tik Bozukluğu
11 Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Beslenme Alışkanlığı Bozuklukları
12 Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Hırsızlık, Yalan Söyleme, İnatçılık vb. Rahatsızlıklar.
13 Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Korku, Kaygı, Uyku Bozuklukları, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
14Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Çocukluk Döneminde İleri Derecede Ruhsal Bozukluklar Genel Değerlendirme
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çocuk ve Ergende Ruh Sağlığı, Rasim BAKIRCIOĞLU, Anı Yayıncılık. Ankara, 2013. Çocuk Ruh Sağlığı, Atalay YÖRÜKOĞLU, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Ankara, 1988.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12122323
ÖÇ22222323
ÖÇ32222323
ÖÇ42222323
ÖÇ52222323
ÖÇ62222333
ÖÇ72222334
ÖÇ82224434
ÖÇ92224435
ÖÇ102224435
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00