|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEA2082013332 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımını, nedenlerini incelemek ve öğrencilerde çocuk ruh sağlığına ilişkin farkındalık yaratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Ömer KARAMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Ruh sağlığı ölçütlerini açıklar. | 3 | Ruh sağlığına ilişkin temel kuramları açıklar. | 4 | Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini tanımlar | 5 | Çocuğun ruh sağlığı yönünden koruyucu etmenleri sıralar. | 6 | Çocuğun ruhsal gelişiminde annenin önemini tartışır. | 7 | Duygusal ve davranış bozukluklarına neden olan faktörleri sıralar. | 8 | Çocuğun gelişim dönemlerine özgü problemleri ve nasıl yaklaşılması gerektiğini tartışır. | 9 | Aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkilerini tartışır. | 10 | Okul öncesi dönemde ruh sağlığına yönelik gelişmeleri takip eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ruh sağlığında temel kavramlar, normal-anormal kavramlarının tanımı, ruh sağlığını etkileyen temel faktörler, bağlanma ve benlik modelinin gelişimi, ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler, ilk kez çocukluk bebeklik ve çocukluk çağında görülen ve tanısı konulan ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımı, tanı ölçütleri ve nedenleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin İçeriğinin Tanıtılması, Genel Ders ile İlgili Beklentiler
Ruh Sağlığı ile İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Ruh Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Ruh Sağlığı Ölçütleri | | | 3 | Ruh Sağlığı ile İlgili Kuramlar, Gelişim Dönemleri | | | 4 | Ruh Sağlığına Etki Eden Faktörler, Çocuk Ruh Sağlığı Yönünden Koruyucu Etkenler
Kekemelik , Mutizm, Parmak Emme, Tırnak Yeme | | | 5 | Çocuğun Ruhsal Gelişiminde Ailenin Önemi | | | 6 | Aile İçindeki Özel Durumların (boşanma, üvey anne baba, ebeveynin ölümü vb.) Çocuğun Ruh Sağlığına Etkileri
Saldırganlık, Kıskançlık, Tik | | | 7 | Çocuk İhmal ve İstismarı, Tramvatik Durumlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Enürezis, Enkoprezis, İletişim Bozuklukları, Seçici Konuşamama, Kekemelik | | | 10 | Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Parmak Emme, Tırnak Yeme, Tik Bozukluğu
| | | 11 | Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Beslenme Alışkanlığı Bozuklukları | | | 12 | Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Hırsızlık, Yalan Söyleme, İnatçılık vb. Rahatsızlıklar. | | | 13 | Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Korku, Kaygı, Uyku Bozuklukları, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite | | | 14 | Çocukluk Döneminde Karşılaşılan Sorunlar: Çocukluk Döneminde İleri Derecede Ruhsal Bozukluklar Genel Değerlendirme | | | 15 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çocuk ve Ergende Ruh Sağlığı, Rasim BAKIRCIOĞLU, Anı Yayıncılık. Ankara, 2013.
Çocuk Ruh Sağlığı, Atalay YÖRÜKOĞLU, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Ankara, 1988. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ10 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|