Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GKS0132018332 | SANAT VE ESTETİK | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Temel sanat öğelerinin kavraması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakışaçısı geliştirmesini hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | öğrenci özgün tasarımlarını yapar | 2 | Öğrenci disiplinlerarasılığı kavramıştır. | 3 | Öğrenci deneyimlerini kendi alanında da kullanabilir ve yaratıcı fikirler oluşturabilir. | 4 | Öğrenci günümüz sanatı ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon geliştirmiş olur. | 5 | Öğrenci sanat ve tasarım formasyonunda temel bilgilerle donanmış olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel Sanat Eğitimi II; renk, doku, zıtlık ve strüktür konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Renk konusu ve ders anlatımı
| | | 2 | 2 Renk konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 3 | 3 Renk konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 4 | 4 Renk konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 5 | 5 Doku konusu ve ders anlatımı
| | | 6 | 6 Doku konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 7 | 7 Doku konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 8 | 8 Doku konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 9 | 9 Vize
| | | 10 | 10 Zıtlık Konusu ve konu anlatımı
| | | 11 | 11 Zıtlık konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 12 | 12 Zıtlık konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 13 | 13 Strüktür konusu ve konu anlatımı
| | | 14 | 14 Strüktür konusuna ilişkin uygulama çalışmaları
| | | 15 | 16 Konu tekrarları
| | | 16 | 17 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Archer, Michael, Art Since 1960 (World of Art) Ders notları Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition Temel Eğitim Bölümü Arşivi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|