|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAEZ2032018332 | ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Okul öncesi dönemde matematik kavramlarını söyleme,
Okul Öncesinde matematiksel düşünme becerileirnin gelişimini kavrama
Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilme
Matematik kavramları ve çocuklarda bunların gelişiminde öğretmen olarak görevini kavrama
matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyleme ve uygulama | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Hatice DARGA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olma ve uygulayabilme. | 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlayabilme | 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenleyebilme | 4 | Materyal seçebilme, kullanabilme ve hazırlayabilme | 5 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanabilme | 6 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütebilme | 7 | Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımı sağlayabilme | 8 | Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışabilme | 9 | Eğitim programını değerlendirebilme | 10 | Çocukları farklı yollarla izleme ve değerlendirebilme | 11 | Etkili iletişim becerileri geliştirebilme | 12 | Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip etme ve tanıyabilme | 13 | Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirebilme | 14 | Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirebilme | 15 | Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme | 16 | Araştırma planlayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını aktarabilme | 17 | Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Matematiksel düşünmenin yeri ve önemi
2. Hafta Bilişsel gelişim teorileri
3. Hafta Matematiğin özellikleri, ilkeleri ve standartları
4. Hafta Okul Öncesi dönemde matematiksel kavramların gelişimi
5. Hafta Okul öncesi eğitim programında matematik eğitimi
6. Hafta OMatematik kavramları ve eğitimi: eşleme sınıflama(gruplama), karşılaştırma, sıralama
7. Hafta Sayı kavramı ve işlemler
8. Hafta Ara sınavı
9. Hafta Okul öncesi dönem matematik eğitiminde uzay, geometri ve örüntü
10. Hafta Okul öncesi dönem matematik eğitiminde grafik ve ölçme
11. Hafta Okul öncesi matematik eğitiminde değerlendirme
12. Hafta Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri
13. Hafta Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri
14. Hafta Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri
15. Hafta Değerlendirme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Matematiksel düşünmenin yeri ve önemi
Matematiksel düşünmenin yeri ve önemi
| Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 2 | Bilişsel gelişim teorileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 3 | Matematiğin özellikleri, ilkeleri ve standartları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 4 |
Okul Öncesi dönemde matematiksel kavramların gelişimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 5 | Okul öncesi eğitim programında matematik eğitimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 6 | Matematik kavramları ve eğitimi: eşleme sınıflama(gruplama), karşılaştırma, sıralama | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 7 | Sayı kavramı ve işlemler | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 8 | Ara sınavı | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 9 | Okul öncesi dönem matematik eğitiminde uzay, geometri ve örüntü | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 10 | Okul öncesi dönem matematik eğitiminde grafik ve ölçme | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 11 | Okul öncesi matematik eğitiminde değerlendirme | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 12 | Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 13 | Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 14 | Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama | | 15 | Değerlendirme | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Aktaş Arnas Y, 2004. Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana. 2. Güven Y, 2000. Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık 3.Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 12 | 2 | 24 | Uygulama/Pratik | 3 | 11 | 33 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 | Gösterme | 10 | 2 | 20 | Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 8 | 1 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ14 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ15 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ16 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ17 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|