Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAEZ1022018332ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİMZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, döllenmeden başlayarak erken çocukluk dönemi boyunca çocukların fiziksel, bilişsel ve dil gelişimi alanlarını inceler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör D.SEMERCİ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, döllenmeden başlayarak, erken çocukluk döneminin sonuna kadar olan dönemdeki çocukların fiziksel gelişim özelliklerini açıklar. Öğrenciler, döllenmeden başlayarak, erken çocukluk döneminin sonuna kadar olan dönemdeki çocukların bilişsel gelişim özelliklerini açıklar. Öğrenciler, döllenmeden başlayarak, erken çocukluk döneminin sonuna kadar olan dönemdeki çocukların dil gelişim özelliklerini açıklar. Öğrenciler, fiziksel, bilişsel ve dil gelişim teorilerini açıklar. Öğrenciler, fiziksel, bilişsel ve dil gelişimine etki eden biyolojik ve çevresel faktörleri açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri; doğum öncesi dönem; doğum ve yeni doğan bebek; bebeklik, yürüme ve erken çocukluk yıllarındaki fiziksel, bilişsel ve dil gelişimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Ders İçeriği, kaynaklar, ödevler, ders ile ilgili diğer bilgilerin açıklanması Ders izlencesi 2 Gelişim ile ilgili temel yaklaşımlar ve kuramlar ve gelişimde kullanılan araştırma yöntemleri Kaynak 1 & 2 3 Doğum öncesi dönem ve gelişimin biyolojik temelleri Kaynak 1 & 2 4 Doğum ve yeni doğan bebek Kaynak 1 & 2 5 Fiziksel gelişim: Beyin ve sinir sistemi gelişimi Kaynak 1 & 2 6 Fiziksel gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi Kaynak 1 & 2 7 Fiziksel gelişim: Okul öncesi dönem Kaynak 1 & 2 8 Arasınav Kaynak 1 & 2 9 Ara Sınav 1 10 Bilişsel gelişim: Temel kavramlar ve kuramlar Kaynak 1 & 2 11 Bilişsel gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi Kaynak 1 & 2 12 Bilişsel gelişim: Okul öncesi dönem Kaynak 1 & 2 13 Bilişsel gelişim: Okul öncesi ve ilkokul yılları Kaynak 1 & 2 14 Dil gelişimi: Kuramlar ve temel kavramlar Kaynak 1 & 2 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Laura Berk. (2013).Çeviren Editör: Nesrin Işıkoğlu Erdoğan Bebekler Ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Ankara: Nobel Yayınevi. Pınar San Bayhan & Ismihan Artan (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma158120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00