Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAES0052018332 | ÇOCUKTA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının sosyal beceri eğitimi hakkında genel bilgi sahibi olmaları ve okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlamasıdır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, sosyal becerilerin kazanılmasının önemini açıklar.
| 2 | Öğrenciler, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolünü açıklar.
| 3 | Öğrenciler, okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlar.
| 4 | Öğrenciler, sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlar.
| 5 | Öğrenciler, sosyal becerilerinin eksikliğinin nedenlerini açıklar.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar | | | 2 | Davranış gelişiminin kuramsal temelleri | | | 3 | Sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi | | | 4 | Değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü | | | 5 | Sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı | | | 6 | Problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki | | | 7 | Problem davranışların sınıflandırılması, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki | | | 8 | Okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı | | | 9 | Okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma | | | 10 | Sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|