Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GKS0092018332KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRMESeçmeli123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İşletmelerde kariyer yönetimi konusuna ve önemine derinlemesine eğilmek, öğrencilere teoriyi aktarmak ve uygulamadan örnekler sunmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilme, çözüm geliştirebilme becerisi. İşletmelerde kariyer yönetimi işlevinin önemini kavrama İnsan kaynakları yönetiminin stratejik önemini anlama Bireysel ve örgütsel kariyer planlamayı tanımlama
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kariyerin tanımı ve kariyer yönetiminin önemi, kariyer gelişim modelleri, kariyer yönetim sistemleri, kariyer yönetim sistemlerinin değerlendirilmesi, birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri, kariyer yönetiminde özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, ev ve iş dengesinin kurulması, sınırsız kariyer.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Kariyerin Tanımı ve Kapsamı 2 Kariyer Sistemleri 3 Kariyer Sisteminin Unsurları 4 Kariyer Geliştirme 5 Kariyer Geliştirme Sisteminin Değerlendirilmesi 6 Kariyer Geliştirme Sisteminin Uygulanması 7 Kariyer Geliştirme Kaynakları 8 Vize 9 Ara Sınav 1 10 Kariyer Yönetimi Kavramı 11 Sistemin Gerekleri ve Aşamaları 12 Kariyer Stratejileri 13 Kariyer Sorunları 14 Tekrar ve Vaka Tartışma 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Uyargil, Cavide ve diğerleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, İ.Ü.İşletme Fakültesi, Beta, İstanbul, 2008 Barutcugil, İsmet Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Fombrun, Charles J, Tichy, Noel M., Devanna, Mary Anne, Strategicn Human Resource Management, John Wiley and Sons, 1984. Dessler, Gary, Human Resources Management, 8.baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2000. Çalık, Temel ve Ereş, Figen, Kariyer Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15460
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00