Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEM3022013332 | ÖZEL EĞİTİM | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Şenol SEZER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar | 2 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. | 3 | Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşamalar halinde belirtir. | 4 | Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir | 5 | Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | | | 2 | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | | | 3 | Okul öncesi dönemde özel eğitim | | | 4 | Zekâ geriliği | | | 5 | Öğrenme güçlükleri | | | 6 | Duygu ve davranış bozukluğu | | | 7 | İleri derecede ve çoklu yetersizlikler | | | 8 | İşitme yetersizlikleri | | | 9 | ARASINAV | | | 10 | Görme yetersizlikleri | | | 11 | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler | | | 12 | Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler | | | 13 | Ailelerle birlikte çalışma | | | 14 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baykoç, N. (Edt.). (2011). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | 4 | | | ÖÇ3 | | | | | | 3 | | ÖÇ4 | | | | | | | 4 | ÖÇ5 | | | | 3 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|