|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OAES0072018332 | ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders sonunda öğrencilerin gelişim araştırmalarının tarihini ve önemli kavramlarını kavramaları,
3-6 yastaki çocukların fiziksel, motor ve bilişsel gelişimin erken çocukluktaki seyrini kavramaları
Oyun, gelişim, ve dil ve sembolik düşünce arasındaki bağları kavramaları,
Erken çocuklukta dil, okuryazarlık, ve okullaşma arasındaki etkileşimi kavramaları,
Erken çocukluktaki sosyal ve duygusal gelişimi, ve gelişimi kavrayışımızda aile ve kültürün konumunu kavramaları,
Ve, erken cocuklukta ahlaki gelisim, cinsiyet ve kimlik gelişimini kavramaları amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olma ve uygulayabilme | 2 | Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlayabilme | 3 | Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenleyebilme | 4 | Materyal seçebilme, kullanabilme ve hazırlayabilme | 5 | Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanabilme | 6 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütebilme | 7 | Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımı sağlayabilme | 8 | Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışabilme | 9 | Eğitim programını değerlendirebilme | 10 | Çocukları farklı yollarla izleme ve değerlendirebilme | 11 | Etkili iletişim becerileri geliştirebilme | 12 | Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip etme ve tanıyabilme | 13 | Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirebilme | 14 | Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirebilme | 15 | Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme | 16 | Araştırma planlayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını aktarabilme | 17 | Araştırma planlayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını aktarabilme | 18 | Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılabilme | 19 | Öğretmenlikte kendini yenileyebilme ve geliştirebilme | 20 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I | Dersin İçeriği | Gelişim Kuramları.
2. Hafta Okul öncesi dönemde (3-6 yaslar) fiziksel ve motor gelişim.
3. Hafta Fiziksel ve motor gelişim (devam).
4. Hafta Okul öncesi dönemde bilişsel gelişim. -Piaget'in bakış açısı.
5. Hafta Okul öncesi dönemde bilişsel gelişim. -Vygotsky'nin bakış açısı.
6. Hafta Okul öncesi yıllarda oyun ve Sembolik düşünce.
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Okul öncesi dönemde dil ve okuryazarlık. Anadil ve ikinci dil edinimi.
9. Hafta Okul öncesi yıllarda sosyal ve duygusal gelişim: -Sosyal yeterlilik ve gelişimi. -Duygusal yeterlilik ve gelişimi.
10. Hafta Sosyal ve duygusal gelişim (devam). - Akran ilişkileri. -Kültürel edinim.
11. Hafta Anasınıfından 3. sınıfa kadar gelişim.
12. Hafta -Kohlberg'in Ahlak Gelişimi kuramı. -Akran İlişkileri.
13. Hafta -Kimlik gelişimi. -Cinsiyet ve gelişim.
14. Hafta Aileler, kültür, ve kültürel farklılıklar & Gelişim.
15. Hafta Finaller. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1.Hafta Gelişim Kuramları.
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 2 | 2. Hafta Okul öncesi dönemde (3-6 yaslar) fiziksel ve motor gelişim. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 3 | 3. Hafta Fiziksel ve motor gelişim (devam). | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 4 | 4. Hafta Okul öncesi dönemde bilişsel gelişim. -Piaget'in bakış açısı. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 5 | 5. Hafta Okul öncesi dönemde bilişsel gelişim. -Vygotsky'nin bakış açısı. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 6 | 6. Hafta Okul öncesi yıllarda oyun ve Sembolik düşünce. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 7 | 7. Hafta Ara sınav | | | 8 | 8. Hafta Okul öncesi dönemde dil ve okuryazarlık. Anadil ve ikinci dil edinimi. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 9 | 9. Hafta Okul öncesi yıllarda sosyal ve duygusal gelişim: -Sosyal yeterlilik ve gelişimi. -Duygusal yeterlilik ve gelişimi. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 10 | 10. Hafta Sosyal ve duygusal gelişim (devam). - Akran ilişkileri. -Kültürel edinim. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 11 | 11. Hafta Anasınıfından 3. sınıfa kadar gelişim. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 12 | 12. Hafta -Kohlberg'in Ahlak Gelişimi kuramı. -Akran İlişkileri. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 13 | 13. Hafta -Kimlik gelişimi. -Cinsiyet ve gelişim. | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 14 | 14. Hafta Aileler, kültür, ve kültürel farklılıklar & Gelişim.
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | | 15 | 15. Hafta Finaller. | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Trawick-Smith, J. (2013). Erken Cocukluk Doneminde Gelisim. Turkceye cevirisi Prof Dr. Berrin Akman ve arkadaslari tarafindan yapilmistir. Nobel Yayinlari. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 | Final Sınavı | 1 | 70 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ10 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ12 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ13 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ14 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ15 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ16 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ17 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ18 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ19 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ20 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|