Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OEG2012013332 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
- |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 5 | Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
1. Hafta Dersin içeriğinin açıklanması
2. Hafta Sosyoloji: tanım, konu alan ve sınırlılıklar
3. Hafta Dünyada ve Türkiye’de sosyoloji çalışmaları (Comte, Quetelet, Durkheim, Münif Paşa, Ali Suavi, Prens Sabahattin, Ziya Gökalp)
4. Hafta Sosyolojide paradigmalar
5. Hafta Eğitimin sosyal temelleri
6. Hafta Toplumsal yapı
7. Hafta Toplumsal tabakalaşma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Toplumsallaşma ortamı olarak aile
10. Hafta Toplumsal davranış kalıpları
11. Hafta Toplumsal hareketlilik
12. Hafta Toplumsal değişme ve kültür
13. Hafta Toplumsal statü ve roller
14. Hafta Toplumsal normlar ve değerler
15. Hafta Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar
16. Hafta Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin açıklanması
| | | 2 | Sosyoloji: tanım, konu alan ve sınırlılıklar
| | | 3 | Dünyada ve Türkiye’de sosyoloji çalışmaları (Comte, Quetelet, Durkheim, Münif Paşa, Ali Suavi, Prens Sabahattin, Ziya Gökalp)
| | | 4 | Sosyolojide paradigmalar
| | | 5 | Eğitimin sosyal temelleri
| | | 6 | Toplumsal yapı
| | | 7 | Toplumsal tabakalaşma
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Toplumsallaşma ortamı olarak aile
| | | 10 | Toplumsal davranış kalıpları
| | | 11 | Toplumsal hareketlilik
| | | 12 | Toplumsal değişme ve kültür
| | | 13 | Toplumsal statü ve roller
| | | 14 | Toplumsal normlar ve değerler
| | | 15 | Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar
| | | 16 | Toplumsal grup ve özellikleri. Toplumsal grup çeşitleri. Toplumsal grup örnekleri, Kentleşme ve getirdiği sorunlar
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 10 | 50 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Rapor | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|