|
|
|
Lisans Programları
ZİRAAT FAKÜLTESİ
- PEYZAJ MİMARLIĞI
- Lisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Bölümümüz 2010 yılında Ziraat Fakültesi kapsamında kurulmuş, 2012 yılında ilk öğretim üyesini almıştır. 2013-2014 öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. | Kazanılan Derece | Peyzaj Mimarı | Derecenin Düzeyi | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'den yeterli puanı almış olmak. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ordu Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim plnlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | Program Profili | Doğaya ve doğal dengenin korunmasına duyarlı, toplumsal gereksinimlere saygılı, peyzaj planlama, peyzaj tasarımı, peyzaj onarımı ve peyzaj yönetimi gibi Peyzaj Mimarlığı meslek disiplininin farklı alanlarında hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahip, çevre etiği başta olmak üzere etik değerlere uymayı ilke edinmiş, dünyayı ve ülkesindeki gelişmeleri yakından izleyen, yaşam boyu kendini geliştirmenin ve yenilemenin önemini kavramış, bilgi ve iletişim teknolojilerini üst düzeyde kullanabilen, analitik ve eleştirel düşünebilen çağdaş Peyzaj Mimarları yetiştirmektir. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Üniversiteler (fakülteler, meslek yüksek okulları ve rektörlüklere bağlı çevre birimleri), Belediyeler (park ve bahçeler müdürlükleri, imar ve cevre düzenleme birimleri), Çeşitli Bakanlıklara Bağlı planlama müdürlükleri, mezarlıklar müdürlükleri, Kuruluşlar Karayolları, İller Bankası, DSİ, Çevre Genel Müdürlüğü, Milli Parklar, Tarımsal Araştırma Enstitüleri, Tarım İl Müdürlükleri, Orman Genel Müdürlüğü, Turizm Planlaması Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurumu, Emlak Bankası, Toplu Konut Genel Müdürlüğü, Beden Terbiyesi Genel Mudurlugu, Peyzaj Mimarlığı, Mimarlık, Şehir Planlama ve İnşaat Büroları vb., Yapısal ve Bitkisel Belediye Hizmetleri Üstlenen Özel Şirketler ile Şirketleri Turizm -Yapı Kooperatifleri Materyal Üretme ve Pazarlama Kuruluşları Rekreasyon Tesisleri. Ayrıca akademik kariyer yapmak isteyenler için üniversitelerin ilgili bölümlerinde Yüksek Lisans ya da Doktora olanaklarından yararlanılabilmektedir. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Öğrenciler uygulama, tasarım, proje, maket, mesleki uygulama ve bitirme çalışması niteliğindeki derslerde tasarım, proje, ödev veya maket teslimi ile birlikte sözlü sunumla değerlendirilir. Bu derslerin dışındaki tüm derslerden bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’lü sistemle ifade edilir.
| Mezuniyet Koşulları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Program Adresi: Ordu Üniversitesi, Cumhuriyet Yerleşkesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 52200/ORDU.
Bölüm Başkanı: Yrd.Doç.Dr. Ömer ATABEYOĞLU | Bölüm Olanakları | Bölümümüzde eğitim-öğretim, araştırma, uygulama çalışmalarında yararlanılan fiziksel mekanlar şunlardır; 1 dershane, 1 çizim salonu, 1 bilgisayar odası, sergi alanı ve uygulama bahçesi. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Doğal ve yapay materyal konusunda geniş bilgi ve uygulama yeterliliğine sahip olma | 2 | Çalışma alanları ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma yapıyla ve uygulamayla ilgili yasaların öngördüğü tasarım fırsatları, standartlar ve sınırlamalar konusunda bilgi sahibi olma | 3 | Alanın görsel ve ekolojik kalitesini artıracak yapısal ve bitkisel malzemeleri seçebilme | 4 | Yapısal, fiziksel ve estetik işlevselliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilme | 5 | Yapısal ve bitkisel malzeme ve inşaat maliyetini hesaplayabilme | 6 | Komşu meslek disiplinlerinin çalışma konuları ve Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bağlantılı oldukları konular hakkında bilgi sahibi olma | 7 | Plan ve projelerin çevresel etkilerini değerlendirebilme | 8 | Peyzaj mimarlığı ile ilgili teknolojik gelişmeleri izleyerek, doğal ve kültürel ilkelerin planlama ve tasarımda kullanılmasında teknolojik olanaklardan yararlanabilme | 9 | İnsan ve peyzaj etkileşimi ile ilgili çeşitli ölçeklerdeki karmaşık konuları ve sorunları tanımlayabilme | 10 | Uygun teknoloji ve analitik teknikleri kullanarak tanımlanan konu ve sorunlar için gerekli bilgiyi toplayabilme ve analiz edebilme | 11 | Tanımlanan konu ve sorunlara alternatif tasarım/planlama çözümleri geliştirebilme | 12 | Fikirlerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü ya da grafik araçlar yardımıyla anlatabilme ve uygun teknolojik araçları kullanabilme, | 13 | Estetik görüşe sahip olma | 14 | Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretmek, analitik düşünme yeteneği | 15 | Tasarım ilkelerini tanımlayabilme yeteneği ve becerisi | 16 | Yaratıcı ve 3 boyutlu düşünme yeteneği | 17 | Tasarım ve planlama çalışmalarında bireysel veya ekip çalışmalarında görev alma ve sorumluluk bilinci | 18 | Sorgulayıcı ve araştırıcı bir peyzaj mimarı olarak, hayat boyu öğrenmeye yönelik mesleki gelişim içerisinde olma | 19 | İnterdisipliner çalışmalarda bulunabilecek yönetim, etkileşim ve kavrayış yeteneklerine sahip olma | 20 | Sosyal iletişim ve hitap yeteneği | 21 | Kırsal ve Kentsel peyzajın ekolojik, estetik ve fonksiyonel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve yönetimi konusunda temel bilgileri kullanabilme yetisine sahip olma | 22 | Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama | 23 | Teorik ve uygulama arasındaki etkileşim ve geçişlere hakim olma | 24 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma | 25 | Fikirlerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü ya da grafik araçlar yardımıyla anlatabilme ve uygun teknolojik araçları kullanabilme | 26 | Teknik olarak doğru, ekolojik olarak duyarlı tesviye ve drenaj planlarını ve sulama ve aydınlatma sistemlerini tasarlayabilme | 27 | Alanın doğal yapısını (toprak, iklim, hidroloji, fauna, flora) tanımlayabilme ve planlama/tasarım için sunduğu fırsat ve sınırlamaları belirleyebilme | 28 | Doğal, kültürel ve sosyal çevre değerlerini kavrama; çevre ve doğa koruma konularında sürdürebilirlik temelinde çözümler üretebilme | 29 | Kültürel alt yapının gerekliliğinin bilincine sahip olmak |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
YÖKA1
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
PM1032022954
|
BOTANİK
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
5
|
3
|
PM1072016954
|
ÇİZİM VE GRAFİK ANLATIM TEKNİĞİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
PM1092016954
|
İKLİM BİLGİSİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
5
|
PM1012016954
|
MATEMATİK I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
5
|
6
|
PM1112016954
|
MİMARLIK BİLGİSİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
7
|
PM1052016954
|
PEYZAJ MİMARLIĞINA GİRİŞ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
8
|
YÖKT1
|
TÜRK DİLİ-I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
9
|
YÖKY1
|
YABANCI DİL-I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
Toplam |
18
|
2
|
0
|
29
|
|
|
1
|
YÖKA2
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
PM1022016954
|
MATEMATİK II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
5
|
3
|
PM1102022954
|
PERSPEKTİF ÇİZİM TEKNİĞİ
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
4
|
4
|
PM1042016954
|
PEYZAJ SANAT TARİHİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
5
|
PM1062016954
|
SÜS BİTKİLERİ ÜRETİM TEKNİĞİ
|
Zorunlu
|
1
|
2
|
0
|
3
|
6
|
PM1122016954
|
TEKNİK RESİM
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
5
|
7
|
PM1082016954
|
TOPRAK BİLGİSİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
8
|
YÖKT2
|
TÜRK DİLİ-II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
9
|
YÖKY2
|
YABANCI DİL-II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
Toplam |
17
|
6
|
0
|
29
|
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|