|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PM3032018954 | PEYZAJ TASARIM I | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilere; peyzaj mimarlığı temel ilkelerinden hareketle, tasar ilke ve öğelerini de kullanarak, örnek bir alan üzerinde, doğru mekansal yapılanmayı öneren, doğal ve kültürel çevre ile bütünleşik, sağlıklı işlevlendirilmiş nitelikli peyzaj mekanlarını üretmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. Ömer ATABEYOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tasarım bilgilerini yapılı çevredeki konu ve problemlere uygulayabilme, | 2 | Proje kademelerini özümseyebilme, | 3 | Yaratıcılık potansiyelini harekete geçirebilme, | 4 | Kısa sürede seçenekli çözümler üretebilme, | 5 | Tasarım kavramlarını mekansal boyutta yorumlayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Genel bilgiler (Proje dersinin işleyişine yönelik tanıtıcı bilgiler ile eğitim periyodunun programlanması), Proje alanlarının tanıtımı – yerinde ziyareti (konu / sorunun belirlenmesi), Peyzaj tasarım sürecinin işleyiş programının yapılması, Programın ilerleyişine paralel olarak gerekli tartışma konularının sınıf ortamında gerçekleştirilmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri, | | | 2 | Peyzaj tasarımı gerçekleştirilecek daha az kapsamlı olan ilk proje alanının yerinde görülerek konu / sorunun kavranması, verilerin elde edilmesi, | | | 3 | Tasarım konusuna ilişkin proje örneklerinin sınıf ortamında gösterilerek, konu / sorunun tartışmaya açılması ve tasarım sürecinin başlatılması, | | | 4 | Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 5 | Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 6 | Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 7 | Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Plantasyon tasarımının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 10 | Plantasyon tasarımının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 11 | Plantasyon tasarımının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 12 | Aplikasyon projesinin stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 13 | Aplikasyon projesinin stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 14 | Kesit, detay, perspektif ve maket çalışmalarının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 15 | Kesit, detay, perspektif ve maket çalışmalarının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi, | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tüm basılı, dijital ve görsel kaynaklar. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Uygulama/Pratik | 1 | 4 | 4 | Alan Gezisi | 1 | 4 | 4 | Alan Çalışması | 1 | 4 | 4 | Proje Sunma | 1 | 3 | 3 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 3 | 3 | 3 | | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | | 3 | 3 | 3 | | 4 | | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | 5 | | | 4 | | | | | | | | 4 | | 5 | | 3 | | 4 | 4 | | | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | | 4 | 4 | | | 4 | 5 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | | 4 | 2 | | | 5 | 4 | | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | | 4 | | | | 4 | | | 4 | | 4 | | | | 4 | 5 | | 4 | | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | | 4 | 4 | | | | | | 3 | | 4 | | | | | | | | | 5 | | | | | 5 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|