Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PM2152016954 | KIRSAL ALAN PLANLAMASI | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kırsal alanların, ekolojik, fonksiyonel ve estetik ilkelere göre düzenlenmesinin temel ilke ve yaklaşımlarını öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assistant Prof. Dr. Murat YEŞİL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kırsal Peyzajın tanımlanması ve sınıflandırılması, planlama kavramının tanımlanması, planlamaya etki eden faktörler | 2 | Kırsal Peyzaj planlamasına etki eden faktörler | 3 | Kamping alan planlaması | 4 | Kırsal Rekreasyon ve mola alanları planlaması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Peyzaj, kırsal peyzaj, planlama ve kırsal peyzaj planlama kavramları, alan kullanım planlaması, sürdürülebilir planlama, ekolojik planlama, kırsal peyzaj planlama çalışmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kırsal Alan Planlaması Dersi’ne Giriş: Dersin içeriğinin açıklanması, kaynakların tanıtımı, ders kapsamında yapılacak çalışmalara ilişkin bilgi verilmesi ve öğrencilerin beklentilerine ilişkin tartışma olanağının sunulması. | | | 2 | Kırsal Peyzajın Genel Esasları ve Başlıca Kırsal Peyzaj Alanlarının tanıtımı. | | | 3 | Peyzaj Planlama Aşamalarının tartışılması. Kırsal Peyzaj Planlaması yapılacak alanın tanıtımı ve istenen fonksiyonlara ilişkin bilgi verilmesi. | | | 4 | Sörvey çalışması hakkında bilgi verilmesi. | Alana yönelik sörvey çalışması yapmak. | | 5 | Leke diyagramı ve avan proje hakkında bilgi verilmesi. | Alana yönelik sörvey çalışması ve leke diyagramı oluşturmak. | | 6 | | Alana yönelik leke diyagramı ve avan projeyi oluşturmak. | | 7 | | Alana yönelik avan projeyi oluşturmak. | | 8 | Kesin proje hakkında bilgi verilmesi. | Alana yönelik avan projeyi oluşturmak. | | 9 | | Ara sınav | | 10 | | Alana yönelik kesin projeyi oluşturmak. | | 11 | | Alana yönelik kesin projeyi oluşturmak. | | 12 | | Alana yönelik kesin projeyi oluşturmak. | | 13 | | Alana yönelik kesin projeyi oluşturmak. | | 14 | | Alana yönelik kesin projeyi ve proje raporlarını oluşturmak. | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ÖZKAN, M.B., 2002. Kırsal Rekreasyon Alan Planlaması. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. 52 sayfa. İzmir.
ALTAN, T., 1986. Kırsal Rekreasyon Alan Planlaması, Çukurova Üniversitesi Ziraat FAkültesi Ders Notları No:12, 185 sayfa, Adana. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Proje Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje Sunma | 3 | 15 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | 5 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|