Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PM3042018954PEYZAJ TASARIM IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilere; peyzaj mimarlığı temel ilkelerinden hareketle, tasar ilke ve öğelerini de kullanarak, örnek bir alan üzerinde, doğru mekansal yapılanmayı öneren, doğal ve kültürel çevre ile bütünleşik, sağlıklı işlevlendirilmiş nitelikli peyzaj mekanlarını üretmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Ömer ATABEYOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Tasarım bilgilerini yapılı çevredeki konu ve problemlere uygulayabilme,
2Proje kademelerini özümseyebilme,
3Yaratıcılık potansiyelini harekete geçirebilme,
4Kısa sürede seçenekli çözümler üretebilme,
5Tasarım kavramlarını mekansal boyutta yorumlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genel bilgiler (Proje dersinin işleyişine yönelik tanıtıcı bilgiler ile eğitim periyodunun programlanması), Proje alanlarının tanıtımı – yerinde ziyareti (konu / sorunun belirlenmesi), Peyzaj tasarım sürecinin işleyiş programının yapılması, Programın ilerleyişine paralel olarak gerekli tartışma konularının sınıf ortamında gerçekleştirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri,
2Peyzaj tasarımı gerçekleştirilecek daha az kapsamlı olan ilk proje alanının yerinde görülerek konu / sorunun kavranması, verilerin elde edilmesi,
3Tasarım konusuna ilişkin proje örneklerinin sınıf ortamında gösterilerek, konu / sorunun tartışmaya açılması ve tasarım sürecinin başlatılması,
4Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
5Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
6Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
7Tasarımın, stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
8Vize sınavı
9Plantasyon tasarımının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
10Plantasyon tasarımının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
11Plantasyon tasarımının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
12Aplikasyon projesinin stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
13Aplikasyon projesinin stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
14Kesit, detay, perspektif ve maket çalışmalarının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
15Kesit, detay, perspektif ve maket çalışmalarının stüdyo ortamında tartışmaya açık biçimde sürdürülmesi,
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tüm basılı, dijital ve görsel kaynaklar.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14684
Uygulama/Pratik144
Alan Gezisi144
Alan Çalışması144
Proje Sunma133
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29
ÖÇ1 333 443333 333 4 35544      
ÖÇ2 3   5  4       4 5 3 44  433
ÖÇ33 44  45 5555535255 42  54 44
ÖÇ444334 4   4  4 4   45 4 45444
ÖÇ54 44     3 4        5    5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00